Κάποτε… στο Χόλιγουντ || Κριτική του Άγγελου Καλοδούκα

Κάποτε… στο Χόλιγουντ
Φωτογραφία-κείμενο: Άγγελος Καλοδούκας

19.08.2019

Είδα την ταινίας του Κουέντιν Ταραντίνο Κάποτε… στο Χόλιγουντ (Once Upon a Time… in Hollywood). Να σας πω την ταπεινή μου γνώμη περί της ταινίας.

Η σύντομη κριτική:

Δεν μου άρεσε. Άκρως συντηρητική και εξυπνακίστικα καθησυχαστική.

Η εκτεταμένη κριτική.

Δεν υπάρχει ίχνος κριτικής σε ολόκληρη την ταινία για την κινηματογραφική βιομηχανία. Υπάρχει το πολύ μια χαριτωμένη ειρωνεία (δηλαδή, μηδαμινή ουσία) για τις τηλεοπτικές σειρές, τις διαφημίσεις. Αυτό είναι όλο. Οι ηθοποιοί μπορεί να ζουν στη χλιδή αλλά ανησυχούν για το μέλλον τους (όπως όλοι οι μεροκαματιάρηδες). Έχουν κάποιες καλλιτεχνικές ανησυχίες (που το υπογραμμίζει ιδιαίτερα η οχτάχρονη δευτερεύουσα φιγούρα), αλλά, μέχρι εκεί. Ακόμα και η ριζοσπαστική ανατροπή των ιταλικών σπαγγέτι γουέστερν (σε περιπτώσεις όπως ο Σέρτζιο Λεόνε) παρουσιάζεται με εντελώς γελοία γκροτέσκο μορφή.

Το χειρότερο όλων. Το «τέλος της αθωότητας» του χιπισμού περιγράφεται με τον πλέον ακραία συντηρητικό και mainstream τρόπο. Η δολοφονία της Σάρον Τέιτ παρουσιάζεται με «εναλλακτικό» τρόπο. Πόσο καλύτερα θα ήταν αν δεν είχε δολοφονηθεί, αν οι ηθοποιοί του Χόλυγουντ αφηνόντουσαν στο «όνειρό» τους, αν οι καλοί είχαν κατορθώσει με σκύλους και φλογοβόλα (!!!) να δολοφονήσουν με φρικώδη τρόπο τους παρανοϊκούς χίπις. Πόσο καλύτερος θα ήταν ο κόσμος του Χόλυγουντ! Κατ’ επέκταση, ο κόσμος μας.

Η ουσία της προβληματικής του Κουέντιν Ταραντίνο βρίσκεται στους τίτλους τέλους.

Ο υπομονετικός θεατής που δεν έφυγε αμέσως όταν άρχισαν να πέφτουν οι τίτλοι τέλους, θα έβλεπε την καλύτερη σεκάνς και το νόημα όλης της ταινίας. Λίγο πριν πέσουν και οι τελευταίοι τίτλοι τέλους, ο Ντι Κάπριο εμφανίζεται σε μια «διαφήμιση» τσιγάρων με το πιασάδικο και όλο υπονοούμενα όνομα “Red Apple”. Στο τέλος της «διαφήμισης» ακούγεται το cut του σκηνοθέτη και αμέσως ο Ντι Κάπριο φτύνει το τσιγάρο που είχε στο στόμα του δηλώνοντας ότι «είναι σκατά». Κλωτσά το διαφημιστικό πλακάτ που υπάρχει δίπλα του λέγοντας ότι στη φωτογραφία που τον απεικονίζει να καπνίζει τα τσιγάρα «έχει διπλό σαγόνι». Τι ερασιτεχνισμός!

Πω-πω-πω! Τι τρομερή ριζοσπαστική κριτική! Οι νεοφιλελέδες όλου του κόσμου θα ανατρίχιασαν.

https://left.gr

Σεμινάριο Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου-Δημιουργίας Ταινίας Μικρού Μήκους 2019-2020 (και με κινητό, tablet, mirrorless ή GOPRO κάμερες)

Σεμινάριο Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ 2019-2020 || Ξεκίνησαν οι εγγραφές

[έναρξη πολύ σύντομα της Λέσχης Ανάγνωσης Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι -Σεμινάρια Κινηματογράφου στο Σχολείο του Σινεμά από Σεπτέμβριο 2019 [1. Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου (και για τάμπλετ & κινητά), 2. Δημιουργίας (& Ιστορίας) Ντοκιμαντέρ 3. Ιστορίας και Κριτικής Κινηματογράφου, 4. Συγγραφής Σεναρίου, 5. Κινηματογραφικής Υποκριτικής «ΚΑΝΤΟ ΟΠΩΣ Ο ΜΠΕΡΓΚΜΑΝ» (& Σκηνοθεσίας), 6. Μοντάζ (adobe premiere και Avid)– Πληροφορίες στα τηλέφωνα 2130 159 816, 6944143564) και στο e-mail : schoolofcinemagr@gmail.com] .

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: