25ες Νύχτες πρεμιέρας Φατίχ Ακίν Το Χρυσό Γάντι / The Golden Glove || Αγαπητέ κ. Λουκά Κατσίκα ως τι καλούμαστε στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας;;

Αθήνα 20.9.2019

Αγαπητέ καλλιτεχνικέ διευθυντή του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας κ. Λουκά Κατσίκα, που τόσο πολύ συμπαθούσαμε έως σήμερα, ως τι καλούμαστε στο Φεστιβάλ Νύχτες πρεμιέρας;; Ως δημοσιογράφοι, ως φωτογράφοι , ως απλοί θεατές που ερχόμαστε να δούμε απλά κάποιες ταινίες; ως κριτικοί κινηματογράφου; Μήπως και ως διευθυντές ενός από τα μεγαλύτερα και ιστορικότερα διαδικτυακά πολιτιστικά και κινηματογραφικά περιοδικά στην Ελλάδα;; Μήπως και ως ενεργοί σκηνοθέτες, κινηματογραφιστές, κριτικοί κινηματογράφου, εκδότες 2 επίγειων κινηματογραφικών περιοδικών, αρχισυντάκτες σε άλλα επίγεια περιοδικά, συντάκτες σε περιοδικά και εφημερίδες, επιμορφωτές κινηματογράφου για χρόνια σε δήμους και σχολεία, καλλιτεχνικοί διευθυντές σε κινηματογραφικά φεστιβάλ και αφιερώματα, δάσκαλοι κινηματογράφου και άνθρωποι με προσφορά στο χώρο για 35 χρόνια από τότε που εσείς ήσασταν αγέννητος;;;

Έστειλα μέιλ πριν 2-3 ημέρες όπου ζητούσα και ρωτούσα την κ. Ναθαναήλ στο Γραφείο Τύπου για το πως θα μπορούσαμε να παρακολουθήσουμε και καλύψουμε την Τελετή Έναρξης του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας. Απάντηση ακόμα δεν έχω πάρει. Πήρα μια φορά τηλέφωνο και η αλήθεια είναι ότι τις μέρες του Φεστιβάλ η δουλειά είναι πολλή και μπορεί να μην μπόρεσαν να απαντήσουν. Ίσως θα έπρεπε να επιμείνω τηλεφωνώντας πάλι γιατί με το Φεστιβάλ δεν είχαμε προβλήματα στο παρελθόν. Έβγαλα μηδενικό δημοσιογραφικό εισιτήριο για την ταινία Ανάσα του Uli M Schueppel και προσπάθησα να βγάλω και για την ταινία του Φατίχ Ακίν Το Χρυσό Γάντι / The Golden Glove αλλά ήταν sold out. Σκέφτηκα θα καλύψω την παρουσία του Uli M Schueppel και μετά θα ζητήσω από τον κ. Λουκά Κατσίκα ή κάποιον άλλον αρμόδιο να μείνω και να καλύψω την εισήγηση του κ. Φατίχ Ακίν. Και να ερχόμουν να κάλυπτα και τη συζήτηση μετά το τέλος της ταινίας. Με έκπληξή μου ο κ. Λουκάς Κατσίκας αρνήθηκε να με αφήσει να μπω στην αίθουσα να καλύψω την παρουσία του Φατίχ Ακίν. Μου είπε μάλιστα να τραβήξω αν θέλω τον κ. Φατίχ Ακίν απέξω από την αίθουσα γιατί η εκδήλωση ήταν ειδική. Μπήκα είδα την Ανάσα κάλυψα την παρουσία και συζήτηση με τον Uli M Schueppel και βγήκα έξω πήρα κάποια πλάνα από τον Φατίχ Ακίν και τον πρωταγωνιστή της ταινίας Γιόνας Ντάσλερ περίμενα εκεί μήπως φιλοτιμηθούν να πουν μπορείτε να μπείτε να κάνετε τη δουλειά σας κ. Καραμπίτσο τη δημοσιογραφική που στην περίπτωσή μου είναι και φωτο-βιντεο-ρεπορταζιακή κάτι που είναι γνωστό σε όλο τον κινηματογραφικό και όχι μόνο χώρο. Κάλεσα μια φίλη πρώην συνεργάτιδα των Νυχτών Πρεμιέρας έως πρόσφατα γιατί συμπαθώ πολύ και το Φεστιβάλ (συνεργαζόμαστε από την έναρξή του) και τον κ. Λουκά Κατσίκα και δεν ήθελα να κάνω καμιά φασαρία. Δεν βγήκε κάποια άκρη και αποχώρησα υψώνοντας λίγο τη φωνή εξαναγκαζόμενος και λέγοντας εντάξει φεύγω θα τα ξαναπούμε. Ο λόγος που μίλησα στη γνωστή μου κοπέλα ήταν ακριβώς για να μη γίνει φασαρία και επειδή δεν έχω συνηθίσει να κάνω παράπονα στον κ. Λουκά Κατσίκα. Δεν χρειάστηκε ποτέ και μου ήταν άβολο.  Βγαίνοντας έξω με ακολούθησε ένας κύριος απειλητικά και μου είπε για έλα εδώ εσύ. Δεύτερη φορά που κάνεις φασαρία στο μαγαζί. Αναφερόταν σε μια συνέντευξη τύπου νομίζω της ελληνικής ακαδημίας κινηματογράφου όπου συμμετέχουσα σκηνοθέτιδα στο κοινό με πρόσβαλλε επειδή τραβούσα κάμερα καλύπτοντας την εκδήλωση και δεν τοποθετήθηκαν  οι διοργανωτές,   με αποτέλεσμα να αποχωρήσω. Του είπα λοιπόν δεν ευθύνομαι εγώ για καμία από τις 2 φασαρίες. Είναι δικό σας θέμα αυτό. Μου είπε εμείς είμαστε του σινεμά εσείς τα έχετε με το φεστιβάλ. Εγώ δεν τα έχω με κανέναν, εσείς τα έχετε μαζί μου, εγώ τη δουλειά-λειτούργημά μου ήρθα να κάνω για το δικό σας καλό και του κόσμου. Με απείλησε ότι δεν θα με ξανα-αφήσει να μπω στο σινεμά του, όπου σημειωτέο πηγαίνουμε να παρακολουθήσουμε και κάποιες δημοσιογραφικές προβολές. Μετά μου επιτέθηκε, με έσπρωξε, με έβρισε, με γρατζούνισε στο χέρι και στο πρόσωπο και χτύπησε και την κάμερα, προσπαθώντας μάλλον να την κλείσει, ένας άλλος ηλικιωμένος κύριος, ιδιοκτήτης του σινεμά;;; και μάλλον συγγενής του προηγούμενου νεαρότερου κυρίου;

Αγαπητέ κ. Κατσίκα ως τι καλούμαστε στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας;; ας αφήσουμε τις άλλες μου ιδιότητες και ας μείνουμε σε 2 που αφορούν την υπόθεσή μας. Ας μείνουμε πιο πολύ σε μία που υπερισχύει, αναφορικά με την υπόθεσή μας όλων, ακόμα και εκείνης του διευθυντή διαδικτυακού πολιτιστικού και κινηματογραφικού περιοδικού στην οποία θα επανέλθουμε αργότερα. Ας μείνουμε λοιπόν στη δημοσιογραφική που στην περίπτωσή μου περιλαμβάνει και εκείνη του βιντεολήπτη πολιτιστικού συντάκτη. Πως εξυπηρετείται κ. Λουκά Κατσίκα η δημοσιογραφική ιδιότητα όταν σε 2 ημέρες φεστιβάλ δεν είχαμε δυνατότητα να παρακολουθήσουμε και καλύψουμε την τελετή έναρξης  και την προβολή της ταινίας του Φατίχ Ακίν με την παρουσία του ίδιου και του πρωταγωνιστή του ;; ακόμα περισσότερο αφού ήταν sold out, αν και η γνώμη μας είναι σαφής, θέσεις για δημοσιογράφους πρέπει να διασφαλίζονται, αλλά οκ ήταν sold out και εμείς ζητήσαμε να καλύψουμε μόνο την εισήγηση και τη συζήτηση. Το αν καλύπτετε εσείς ως φεστιβάλ την εκδήλωση αυτό δεν αφορά εμάς αλλά εσάς. Οι δημοσιογράφοι, φωτο-βιντεο-ρεπόρτερ οφείλουν να κάνουν τη δουλειά-λειτούργημά τους και να ενημερώσουν τον κόσμο. Ούτε είναι ιδιωτική σας υπόθεση το Φεστιβάλ όπως μοιάζει να θεωρείτε ότι είναι οι άνθρωποι του Φεστιβάλ. Υπάρχει η Αιγίδα και βοήθεια του Δήμου Αθηναίων, του ΕΣΠΑ, της Πολιτείας, όπως σε όλους σχεδόν τους μεγάλους και σημαντικούς θεσμούς γίνεται και επίσης η ελευθερία τύπου και έκφρασης ούτως ή άλλως δεν αφορά μόνο τους δημόσιους φορείς αλλά όλους. Τι θα στοίχιζε σε εσάς δηλαδή και στο Φεστιβάλ να μου επιτρέψετε να μπω 5 λεπτά να κινηματογραφήσω και να φύγω;;; Πάμε τώρα στο διευθυντής ενός από τα μεγαλύτερα και ιστορικότερα διαδικτυακά πολιτιστικά και κινηματογραφικά περιοδικά στην Ελλάδα και τα υπόλοιπα που με συνοδεύουν και δεν είναι και λίγα και στην μακροχρόνια 35χρονη προσφορά μου στον κινηματογραφικό και πολιτιστικό χώρο. Μπορεί να προέρχεστε από τον Μπόμπολα και να έχετε μεγαλεία και δόξες μέσω ΕΣΠΑ κλπ και δεν το λέμε με ζήλια αυτό κάθε άλλο. Το έχουμε αποδείξει όταν ανιδιοτελώς στηρίζουμε δεκαετίες τώρα τις Νύχτες πρεμιέρας και ως έντυπο Περιοδικό και ως Διαδικτυακό. Αλλά κ. Λουκά Κατσίκα έχουμε την ίδια ιδιότητα και το ίδιο αξίωμα ξέρετε. Και μου λέτε να μείνω έξω από την αίθουσα και να τραβήξω λες και είμαι φωτογράφος (δεν το λέω υποτιμητικά αλλά δεν είμαι), που και αυτοί μέσα θα έπρεπε να είναι, τον Φατίχ Ακίν;; Μήπως θα έπρεπε να έχετε φροντίσει να έχω και θέση μέσα στην αίθουσα και στην τελετή Έναρξης και στην Προβολή του Φατίχ Ακίν;; Πόσα μακροχρόνια διαδικτυακά πολιτιστικά περιοδικά υπάρχουν στην Ελλάδα με τόσο έντονη παρουσία στον κινηματογραφικό χώρο;; Για τον σεβασμό στα 57 μου χρόνια, στο ότι είμαι σπουδαγμένος ενεργός κινηματογραφιστής με 2 ταινίες και με χιλιάδες ανεβασμένα βίντεο στο διαδίκτυο, δάσκαλος κινηματογράφου και επιμορφωτής σε δήμους και σχολεία, οργανωτής χιλιάδων εκδηλώσεων στην Ελλάδα αλλά και καλλιτεχνικός επιμελητής αφιερωμάτων και φεστιβάλ, εκδότης 2 έντυπων περιοδικών και αρχισυντάκτης-συντάκτης σε περιοδικά και εφημερίδες, Πρόεδρος του ΠΟΦΠΑ και του Κινηματογραφικού Τομέα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου για πάρα πολλά χρόνια, εισηγητής ανιδιοτελώς κινηματογραφικών σεμιναρίων στην ΕΤΕΚΤ, στην Πάτρα , στην Τήνο, στα Γιάννινα, στη Σάμο, στη Κρήτη, καλεσμένος επίσης Πανεπιστημίων, δεν θα αναφερθώ. Δεν με ενδιαφέρει αυτός ο σεβασμός προς το πρόσωπό μου. Μήπως όμως θα ήταν σκόπιμο, σεμνό και δεοντολογικό να ενδιαφέρει εσάς η απόδοση του οφειλόμενου σεβασμού στους ανθρώπους με προσφορά δεκαετιών  που έχουν δημιουργήσει και καλλιεργήσει το έδαφος για να υπάρχετε και να δουλεύετε εσείς και οι συνάδελφοί σας σήμερα στον κινηματογραφικό χώρο;;

Γιάννης Καραμπίτσος

(διευθυντής διαδικτυακού πολιτιστικού και κινηματογραφικού μη κερδοσκοπικού περιοδικού Camera Stylo Online)

Σεμινάριο Ιστορίας Κινηματογράφου 2019-2020 || Ανοιχτό Μάθημα-Παρουσίαση Σάββατο 21.9.2019 στις 16.00

Σεμινάριο Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου-Δημιουργίας Ταινίας Μικρού Μήκους 2019-2020 (και με κινητό, tablet, mirrorless ή GOPRO κάμερες)

Σεμινάριο Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ 2019-2020 || Ξεκίνησαν οι εγγραφές

«Κάντο όπως ο Μπέργκμαν»: Σεμινάριο Κινηματογραφικής Υποκριτικής και Σκηνοθεσίας 2019-2020

[έναρξη πολύ σύντομα της Λέσχης Ανάγνωσης Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι -Σεμινάρια Κινηματογράφου στο Σχολείο του Σινεμά από Σεπτέμβριο 2019 [1. Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου (και για τάμπλετ & κινητά), 2. Δημιουργίας (& Ιστορίας) Ντοκιμαντέρ 3. Ιστορίας και Κριτικής Κινηματογράφου, 4. Συγγραφής Σεναρίου, 5. Κινηματογραφικής Υποκριτικής «ΚΑΝΤΟ ΟΠΩΣ Ο ΜΠΕΡΓΚΜΑΝ» (& Σκηνοθεσίας), 6. Μοντάζ (adobe premiere και Avid)– Πληροφορίες στα τηλέφωνα 2130 159 816, 6944143564) και στο e-mail : schoolofcinemagr@gmail.com] .

Σεμινάρια Κινηματογράφου στο Σχολείο του Σινεμά 2019-2020

1) Σεμινάριο Ιστορίας Κινηματογράφου (ανοιχτό μάθημα-παρουσίαση στις 21.9.2019 στις 16.00 Τσαμαδού 26-28 Εξάρχεια)

2) Σεμινάριο Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου (ανοιχτό μάθημα-παρουσίαση στις 22.9.2019 στις 16.00 Τσαμαδού 26-28 Εξάρχεια).

3) Σεμινάριο Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ (ανοιχτό μάθημα-παρουσίαση στις 29.9.2019 στις 16.00 Τσαμαδού 26-28 Εξάρχεια)

4) Σεμινάριο Κινηματογραφικής Υποκριτικής και Σκηνοθεσίας «ΚΑΝΤΟ ΟΠΩΣ Ο ΜΠΕΡΓΚΜΑΝ») (ανοιχτό μάθημα-παρουσίαση στις 5.10.2019 στις 12.00 Τσαμαδού 26-28 Εξάρχεια).

5) Σεμινάριο Μοντάζ Adobe Premiere ή Avid

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: