Τελικά τα Πράγματα Γίνονται για να Γίνονται ή Υπηρετούν κάποια Ουσία;;; Με αφορμή το Μάστερκλας του Ελία Σουλεϊμάν στον Ιανό και την κατάργηση της διερμηνείας από ένα σημείο και πέρα | άρθρο του Γιάννη Καραμπίτσου όχι με τη Μορφή Παραπόνου αλλά ουσιαστικής Παρέμβασης για ένα Καλύτερο και Ουσιαστικότερο Αύριο.

Παραβρέθηκα στο Μάστερκλας στον Ιανό του Ελία Σουλεϊμάν με διάθεση καλοπροαίρετη και επίσης ενίσχυσης του φεστιβάλ που επιμελείται δεκαετίες με αποτελέσματα σημαντικά για τον κινηματογράφο της χώρας μας αλλά και για τον Πολιτισμό της Πατρίδας μας ο Νίνος Φενέκ Μικελίδης. Όμως θα πρέπει να επισημάνω από την αρχή κάτι αυτονόητο αλλά που δυστυχώς δεν είναι τόσο από ότι αποδεικνύεται στην πράξη. Η ενασχόλησή μου με τα πράγματα, με τον Πολιτισμό και με τον Κινηματογράφο που σε ένα τεράστιο ποσοστό είναι ανιδιοτελής δεν θα μπορούσε παρά να βασίζεται στην ουσία και στο βάθος, στην εμβάθυνση στα πράγματα.

Και επίσης αυτό είναι κάτι που μάλλον θα όφειλε να είναι αυτονόητο για όλους όσους ασχολούνται με την Τέχνη και τον Πολιτισμό. Αυτό ζητάει και ο λαός της χώρας μας και κάθε λαός στον κόσμο. Να του παρουσιάζονται τα Πράγματα με τρόπο ουσιαστικό και βαθύ από εμάς που μεσολαβούμε ανάμεσα στους καλλιτέχνες και σε εκείνον. Πέρα από το γεγονός ότι και πολλοί από εμάς είμαστε καλλιτέχνες ενεργοί απλά καταπιανόμαστε και με το δημοσιογραφικό λειτούργημα. Έχω ξαναγράψει πριν χρόνια κείμενο για παρόμοιο θέμα και με παρόμοιο περιεχόμενο για εκδήλωση που είχε γίνει τότε στην Ταινιοθήκη και οφείλω να πω ότι έφερε αποτελέσματα άμεσα και διαρκή που αφορούσε τη διερμηνεία. [γράφτηκε 21.12.2010]

Περί αναγκαιότητας ελληνικής διερμηνείας στις πολιτιστικές εκδηλώσεις, του Γιάννη Καραμπίτσου.

Άρχισα να κινηματογραφώ την εκδήλωση και θα ανέβαζα αυτήν στο διαδίκτυο με χαρά, όπως έχουμε κάνει και στο παρελθόν ως camera stylo online σε συνεργασία με το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, εκδηλώσεις πάντα άψογες, έτοιμες για να ανέβουν στο διαδίκτυο να γίνουν κτήμα του κόσμου, όποιου τέλος πάντων ασχολείται βαθύτερα με τα πράγματα. Μέχρι ένα Σημείο η Διερμηνεία γινόταν κανονικά. Από ένα σημείο και πέρα σταμάτησε και μετά από μια άσκοπη συζήτηση που γίνεται δυστυχώς σε πολλούς χώρους και που πάντα δημιουργεί ένταση χωρίς λόγο, με το ερώτημα “χρειάζεστε διερμηνεία”;;; που εννοείτε θα υπάρχουν κάποιοι που χρειάζονται και σίγουρα χρειάζεται η κάμερα για να μπορούν να το παρακολουθήσουν και οι υπόλοιποι έλληνες εκτός αίθουσας και εκτός Αθήνας και Ελλάδας και που πέρα από αυτά οφείλουμε στην Ελλάδα να τιμάμε τη γλώσσα μας και την πλουσιότητά της. Δεν μπορεί να μιλάει για Παγκοσμιόποιηση ο κ. Σουλειμάν και για κατάργηση της διαφορετικότητας των λαών και των προσώπων, ο οποίος τα είπε υπέροχα όσο καταλαβαίναμε τι έλεγε και να οδηγεί ένα μάστερκλας στη μη διερμηνεία του στην ελληνική γλώσσα με τη συνενοχή των διοργανωτών. Ένα Μάστερκλας, για να το ξεμπερδεύουμε αυτό, ή θα είναι με διερμηνεία στα ελληνικά από την αρχή έως το τέλος και σε όλα τα σημεία του, όπως έχει ανακοινωθεί ή δεν θα είναι καθόλου με διερμηνεία και αυτό θα έχει ανακοινωθεί. Κάθε σοβαρός οργανισμός, για τα δικά μας δεδομένα, οφείλει να έχει διερμηνεία στα ελληνικά σε όλες τις πολιτιστικές εκδηλώσεις του. Αυτή είναι η ξεκάθαρη δική μας άποψη. Μερικά Πτυχές  τώρα που οφείλουμε να επισημάνουμε αν και πολύ θα θέλαμε να μην είμαστε υποχρεωμένοι να το κάνουμε. Για Ποιον και Γιατί γίνονται Αυτές οι Εκδηλώσεις;; Για τους Δημοσιογράφους;; τους Κριτικούς Κινηματογράφου;; κάποιους Σπουδαστές;; κάποιους Καλλιτέχνες;;; άσε που ελάχιστοι από όλους αυτούς παραβρέθηκαν. Για το λαό γίνονται ουσιαστικά. Κομμάτι του λαού και κάποιοι από εμάς που θα θέλαμε να παρακολουθήσουμε κάτι με ροή, στην ουσία και το βάθος του, λέξη προς λέξη. Να συμμετέχουμε σε μια συζήτηση και ένα προβληματισμό. Ούτε την ταινία την έχουμε δει, παρόλο που καταθέσαμε σχετικό αίτημα, άσε που αυτονόητα θα έπρεπε να καλείται το camera stylo να παρακολουθήσει την τελετή έναρξης του φεστιβάλ και την ταινία, να μην πω τώρα τούς λόγους και να έχουμε παρακολουθήσει μέσω διερμηνείας όλο το μάστερκλας του δημιουργού για να δυνάμεθα να κάνουμε αληθινή συζήτηση μαζί του, ουσιαστικά και να προχωρήσουμε τα πράγματα λίγα βήματα μπροστά. Και μια αναφορά στους φίλους κριτικούς που παραβρέθηκαν ειδικά στον επί χρόνια φίλο και «σύντροφο» θα μπορούσα να πω Γιάννη Ραουζαίο που πρωτοστάτησε στην κατάργηση από ένα σημείο και πέρα της διερμηνείας της εκδήλωσης. Αγαπητέ Γιάννη δεν θα μιλήσω για το αν αυτή η στάση σου είναι επί της ουσίας συναδελφική, που δεν είναι, αλλά θα σε ρωτήσω αυτή η στάση σου συνιστά λαϊκή στάση;;; δεν είναι εγωιστικό από τη μία να μη σε νοιάζει αν κάποιοι συνάδελφοί σου που ενδιαφέρονται όσο εσύ και μπορεί και παραπάνω να εισέλθουν στο βάθος κάποιων κινηματογραφικών αλλά και κοινωνικοπολιτικών θεμάτων και να μην μπορούν να το κάνουν λόγω μιας αντιδεοντολογικής εξαίρεσης που είναι η μη διερμηνεία στην ελληνική γλώσσα όλης της εκδήλωσης και να μην μπορεί να συμβεί αυτό ούτε για το λαό;; υπήρχαν άνθρωποι εκεί που δεν γνώριζαν αγγλικά και σίγουρα δεν γνώριζε η κάμερα. Αν αυτή η εκδήλωση ανέβαινε στο διαδίκτυο δεν θα έπρεπε να είναι προσιτή σε όλο τον ελληνικό λαό;;; Δεν συνιστά τουλάχιστον Ελιτισμό όλο Αυτό; Δεν είναι ένας λόγος που τελικά οδηγούμαστε εδώ που έχουμε φτάσει και που επικαλέστηκε  ο κ. Σουλεϊμάν και στις ταινίες του αλλά και στα λεγόμενά του;;; Στον Πεσιμισμό που εγώ τουλάχιστον συμφωνώ μαζί του Απόλυτα ότι σε αυτόν έχουμε οδηγηθεί!! Γιατί όμως;;; Εμείς είμαστε αμέτοχοι σε αυτό;; Δεν θα ανεβάσω λοιπόν αυτή την εκδήλωση, εκτός αν αναλάβουν οι διοργανωτές αλλά και όσοι είχατε την άποψη να μην υπάρχει διερμηνεία να την υποτιτλίσετε ολόκληρη. Και ένα σημείο που με αφορά. Ο κ. Σουλεϊμάν αναφέρθηκε σε μένα κάποια στιγμή επειδή ζήτησα διερμηνεία. Μου απάντησε κάτι !! Γιατί αυτό δεν μεταφράστηκε;; το βρίσκετε δεοντολογικό όλο αυτό και δημοκρατικό;;; Επίσης κάποια στιγμή δεν θα πρέπει να τοποθετούνται για τέτοια θέματα που αφορούν τον ελληνικό λαό και όλοι οι συνάδελφοι κριτικοί κινηματογράφου που παρευρίσκονται;;; το θέμα της διερμηνείας σε ένα μάστερκλας ενός κινηματογραφικού φεστιβάλ είναι προσωπικό μου θέμα;;; Θα ήθελα την θέση των διοργανωτών για όλο αυτό και των συνάδελφων κριτικών κινηματογράφου που παραβρέθηκαν. Η Ταινιοθήκη προς τιμήν της πριν χρόνια σε αντίστοιχο θέμα που είχα θέσει, όχι μόνο απάντησε δημόσια, αλλά έλυσε δια παντός το ζήτημα. Και Κάτι Ακόμα το Camera Stylo υπήρξε έντυπο με προσφορά και το τελευταίο έντυπο περιοδικό που κυκλοφόρησε στην Ελλάδα, εκτός του Σινεμά που και εκείνο έχει κλείσει πλέον . Το Διαδικτυακό Camera Stylo έχει δεκαετή προσφορά με τα πρωτοπόρα βίντεό του για όλες τις τέχνες και όχι μόνο αλλά και με τα θεωρητικά και αισθητικής κείμενά του για τον κινηματογράφο που κανένα άλλο σάιτ δεν αναρτά. Με το Σχολείο του Σινεμά προσφέρει επίσης που προάγει την κινηματογραφική παιδεία, μεταξύ άλλων με ανοιχτά σεμινάρια και προβολές με ελεύθερη είσοδο και με συζήτηση. Δεν δικαιούται συμμετοχή στις συνεντεύξεις με τους δημιουργούς (τις ατομικές εννοώ που μάλιστα είναι με κάμερα) που έρχονται στη χώρα μας;;; όχι μόνο του Πανοράματος αλλά και του Πρωτοποριακού Φεστιβάλ της Ταινιοθήκης;; Αντί για αυτό συζητάμε αν θα δούμε τις ταινίες των δημιουργών στην έναρξη ενός φεστιβάλ για να μπορέσουμε να συζητήσουμε ουσιαστικά μαζί τους !!! Πως θα μπορέσουμε να κάνουμε τη δουλειά μας, το λειτούργημά μας έτσι;;; Πόσο μάλλον όταν εμείς θέλουμε να το κάνουμε ουσιαστικά και με μεράκι. Να εισχωρήσουμε σε Βάθος!

Γιάννης Καραμπίτσος (διευθυντής Camera Stylo Online)

 

seminaria kinimatografou 2019-2020

Σεμινάριο Ιστορίας Κινηματογράφου 2019-2020

Σεμινάριο Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου-Δημιουργίας Ταινίας Μικρού Μήκους 2019-2020 (και με κινητό, tablet, mirrorless ή GOPRO κάμερες)

Σεμινάριο Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ 2019-2020 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: