«Υποκλίνομαι Νουρέγιεφ»: Κώστας Πετρόπουλος…ο Μοναδικός!

Τον είδα πρώτη φορά να παίζει το ’71 στο ανοιχτό του Πανελληνίου στο πανεπαρχειακό πρωτάθλημα. Ήταν τότε δεκαπεντάχρονος ο θρύλος ,ο μάγος, ο σπουδαιότερος Αχαιός αθλητής όλων των εποχών. Ο αέρινος σταρ του Ελληνικού μπάσκετ, ο πιο φωτεινός μπασκετμπολίστας του 20ου αιώνα,μια αρσενική ντίβα, όλο χαρίσματα.

Γράφει ο Σαράντης Παπαχριστόπουλος (βετεράνος μπασκετμπολίστας του Ολυμπιακού)

Δωρεάν Μάθημα Σκηνοθεσίας & Δημιουργίας Ταινίας Μικρού Μήκους την Κυριακή 2.2.2020 στις 12.30 και Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ

 

Συντριπτικός με τους αντιπάλους του, γενναιόδωρος με τους αδύναμους. Με τις δικές του αθλητικές υπερβάσεις, με ιδεολογικές αναζητήσεις στον χώρο της αριστεράς. Με σφυροδρέπανα που ανέμιζαν σε σημαίες ευκαιρίας ,αυτός εκεί να προτάσσει τα στήθη του. Δεν φοβήθηκε. Δεν τρόμαξε. Πρώτος στους αγώνες.

Το ανάστημά του έδινε κουράγιο στους συντρόφους του που αντιστέκονταν στην κοινωνική αδικία. Ένας πολεμιστής του φωτός, της αλήθειας, της δικαιoσύνης. Άξιος γιος του πατέρα του και άξιος αδελφός του αδελφού του.

Στο γήπεδο ήταν πάντα ένα εξωτικό άγριο και πανέμορφο, ένας γοητευτικός αθλητής που σου έκοβε την ανάσα. Η φήμη του απλώθηκε σε όλη την Ευρώπη. Όλοι θαύμαζαν το πάθος, την δύναμη, την αγριάδα, την απόλυτη πειθαρχεία. Ο άνθρωπος, ο αθλητής που αψηφούσε την βαρύτητα και πετούσε σαν πουλί, με χάρισμα Θείο, ένας Άγγελος.

Η επόμενη φορά μας βρήκε συμπαίκτες στην Εθνική νέων στους Πανευρωπαϊκούς αγώνες στην Κουένκγα στην Ισπανία του Φράνκο. Ένας κόκκινος στην χώρα του δικτάτορα.

Τον ζούσα από κοντά. Το σκούρο βλέμμα του μέσα από τα υγρά μάτια του έμοιαζε ελαφρά ειρωνικό. Αστραφτερός, εκτυφλωτικός, ζάλιζε τους αντιπάλους του, παρασύροντάς τους στον τρελό ρυθμό του.

Ο Νουρέγιεφ, σαν αρχάγγελος με ρομφαία, μας οδηγούσε από νίκη σε νίκη. Όλη του η αθλητική ζωή ήταν βουτηγμένη στην επιτυχία. Οι διακρίσεις διαδέχονταν η μια την άλλη. Όλοι οι μεγάλοι ήθελαν να τον εντάξουν στην ομάδα τους.

Αυτός εξαρτημένος από την κομμουνιστική ιδεολογία και την ανδρική τιμή , πιστός στις αρχές του, συνέχιζε εκεί στην Πάτρα, στον Απόλλωνα με τους Αχαιούς να γεμίζουν το γήπεδο και να τον αποθεώνουν. Ο Πετρόπουλος δεν τους πρόδωσε ποτέ. Ο καλύτερος νέος Ευρωπαίος μπασκετμπολίστας στα γήπεδα της Γαλλίας , στους τελικούς Πανευρωπαϊκού πρωταθλήματος στην Ορλεάνη το 1974, τα μπασκετικά νιάτα της Ευρώπης υποκλίνονται στο ταλέντο του. Το ταξίδι είχε ξεκινήσει.

Ο κόσμος παραληρεί σε κάθε προσπάθειά του. Αποθεώνεται! Τον λατρεύουν οι νεαρές Γαλλίδες. Ξεχνούν ακόμη και τον Γάλλο σταρ και μέγα σούτερ Ντιμπουησόν και γοητεύονται από τον Έλληνα Ζορμπά, που στους ρυθμούς της μουσικής του αγαπημένου του Μίκη Θεοδωράκη οδηγεί την Εθνική σε θρίαμβο απέναντι στους γηπεδούχους τρικολόρ.

Οι Ρώσοι του γιγαντόσωμου Τσατσένγκο την γλυτώνουν στο ένα καλάθι. Οι Γιουγκοσλάβοι του Ραντοβάνοβιτς μαγεύονται. Λίγο αργότερα θα τον συγκρίνουν με τον Κούκοτς. Η κλήση του στην μικτή Ευρώπης νέων είναι η δικαίωση.
Αχ Κώστα… ένας ακόμη τραυματισμός τον αφήνει εκτός. Η μόνη παρηγοριά ότι την θέση του την πήρε ένα άλλο Ελληνόπουλο, ο Μακεδόνας Σωτήρης Σακελαρίου.

Σόφια 1981, χειμώνας. Το χιόνι έχει σκεπάσει την πόλη. Ο Κώστας είναι χαρούμενος. Περπατάμε στην χιονισμένη Σόφια και το χαμόγελό του φεγγάρι που λάμπει. »Ωραία πόλη», του λέω, »δεν έχει και traffic. Είναι ωραία που δεν έχει αυτοκίνητα». Μόνο κάτι landa σέρνονταν στους φαρδείς δρόμους. Γέλασε. »Ο υπαρκτός σοσιαλισμός δεν είναι αυτοκίνητα και life style. Είναι ποιότητα πνεύματος», συνέχισα εγώ με σκοπό να τον πειράξω. Η απάντηση του… η σιωπή τόσο ηχηρή! Ακόμα έχω την σιωπή του στα αυτιά μου.

Η φωνή του Μηνά μας βγάζει από την αμηχανία της στιγμής. »Εδώ δίπλα στο πάρκο έχει καζίνο», μας λέει με φωνή γεμάτη ενθουσιασμό, λες και ανακάλυψε θησαυρό. »Πάμε;» »Φύγαμε», απαντώ. Ο Κώστας κάνει αναστροφή και χωρίς να το σχολιάσει βαδίζει με κατεύθυνση το ξενοδοχείο. Στάση ζωής! Αυτή η αρχοντική λιτότητα στον τρόπο ζωής του, με κάνει να τον σέβομαι και να τον εκτιμώ ακόμα πιο πολύ . Βαθιά. Ψυχή βαθιά Σύντροφε.

Ο Κώστας Πετρόπουλος κινήθηκε στην ζωή και στον αθλητισμό χωρίς προσποιήσεις και με απόλυτη ειλικρίνεια. Πάντα παραδεχόταν πως είναι κομμουνιστής, χωρίς να καταδεχθεί ποτέ να κρύψει τις ιδεολογικές του προτιμήσεις. Η αθλητική του ζωή ήταν διάφανη, υπέροχη, με εκείνη την απλότητα της μοναδικότητας του ταλέντου του.

Υποκλίνομαι Νουρέγιεφ! Ο Θεός να σε ευλογεί.

 https://sportin.gr/

 

 

Σεμινάρια Κινηματογράφου 2020 του Σχολείου του Σινεμά

(1. Σκηνοθεσία-Δημιουργία Ταινίας Μικρού Μήκους, 2. Δημιουργία Ντοκιμαντέρ, 2.2.2020 στις 12.30 δωρεάν μάθημα-παρουσίαση 3. Ιστορία & Κριτική Κινηματογράφου 2.2.2020 στις 19.00 δωρεάν μάθημα-παρουσίαση).

Τα Σεμινάρια Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου-Δημιουργίας Ταινίας Μικρού Μήκους, Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ παρουσιάζονται την Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2020 στις 12.30 και το Σεμινάριο Ιστορίας & Κριτικής Κινηματογράφου στις 19.00 σε παρουσίαση-ανοιχτό μάθημα (δωρεάν) στο Σχολείο του Σινεμά (Τσαμαδού 26-28, Εξάρχεια, 2130 159 816, 6944143564, schoolofcinemagra@gmail.com.).

Την Κυριακή 2.2.2020 στις 19.00 θα πραγματοποιηθεί ανοιχτό μάθημα (δωρεάν) Ιστορίας και Κριτικής κινηματογράφου διάρκειας 2,5 ώρες στο οποίο θα παρουσιαστεί επίσης ο Νέος Κύκλος Μαθημάτων του Σεμιναρίου για το 2020. Ο Νέος κύκλος θα συνδυάσει Ιστορία και Κριτική Κινηματογράφου θα περιλαμβάνει όλα τα κινηματογραφικά ρεύματα περιεκτικά, τους σημαντικότερους δημιουργούς του σινεμά, ενδιαφέρουσες θεματολογίες, Βιβλία που έγιναν Ταινίες, Πολιτικός Κινηματογράφος, Φεμινισμός και Κινηματογράφος κ.α. Στα 11 μαθήματα περιλαμβάνονται για το Ελληνικό Σινεμά, για το Animation και για τον Πειραματικό Πρωτοποριακό Κινηματογράφο. Δηλαδή Όλη η Ιστορία του Σινεμά, ένας Χάρτης και Οδηγός της.

Στον Άξονα Κριτική Κινηματογράφου θα διδαχτεί μια μέθοδος κριτικής προσέγγισης των ταινιών και θα αναλυθούν και μελετηθούν, θα γραφούν κριτικές από τους συμμετέχοντες για σημερινές και παλιότερες ταινίες. Θα καταπιαστούμε ενδεικτικά με τον Τζόκερ, ο Ιρλανδός και το Κάποτε στο Χόλιγουντ αλλά και με ταινίες όπως τα Άγρια Αγόρια ή εκείνες του Γκουσμάν.

Στα δωρεάν μαθήματα-παρουσιάσεις μέσα από την προβολή, τον σχολιασμό και την ανάλυση αποσπασμάτων από αντιπροσωπευτικές ταινίες οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν σημαντικές στιγμές από τα ρεύματα, κινήματα και σχολές της ιστορίας του κινηματογράφου, από ταινίες σημαντικών δημιουργών του σινεμά, από ταινίες μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ αλλά και από ταινίες animation και πειραματικές πρωτοποριακές ταινίες. Τα αποσπάσματα θα αναλυθούν με άξονες την Ιστορία και Κριτική Κινηματογράφου και τη Σκηνοθεσία Ταινιών Μυθοπλασίας και Ντοκιμαντέρ, θα μελετηθεί το Ύφος και η Μορφή των Ταινιών αλλά και το Ύφος των Δημιουργών, τα εκφραστικά μέσα του κινηματογράφου, τι συνιστά την Κινηματογραφική Γλώσσα. Πως μπορούμε να κάνουμε ταινίες μικρού μήκους με τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα που διαθέτει ο καθένας από εμάς.

Στον άξονα Παρουσίαση των Σεμιναρίων που θα πραγματοποιηθούν Κυριακή πρωί 2.2.2020 στις 12.30 θα ενημερωθούν οι παρευρισκόμενοι λεπτομερειακά για το περιεχόμενο και τη δομή των σεμιναρίων, για τις μέρες και ώρες διεξαγωγής τους, θα εγγραφούν όσοι δεν έχουν εγγραφεί. Κατόπιν θα γίνει ένα ανοικτό μάθημα από τον Γιάννη Καραμπίτσο (σκηνοθέτη, μοντέρ και κριτικό κινηματογράφου) κυρίως για τα Σεμινάρια Σκηνοθεσίας και Δημιουργίας Ταινίας Μικρού Μήκους, Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ και Ιστορίας & Κριτικής Κινηματογράφου. Ο Νέος Κύκλος Μαθημάτων θα ξεκινήσει το πρώτο δεκαήμερο του Φεβρουαρίου 2020.

Σεμινάριο Ιστορίας & Κριτικής Κινηματογράφου 2020

Σεμινάριο Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου-Δημιουργίας Ταινίας Μικρού Μήκους 2020

Σεμινάριο Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ 2020

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.