Ευκαιρία δουλειάς για μία σκλάβα (1973) του Αλεξάντερ Κλούγκε την Κυριακή στις 8.3.2020 με ελεύθερη είσοδο και συζήτηση με αφορμή τη Παγκόσμια Μέρα της Γυναίκας

Ευκαιρία δουλειάς για μία σκλάβα (1973) του Αλεξάντερ Κλούγκε την Κυριακή στις 8.3.2020 στις 20.15 με ελεύθερη είσοδο και συζήτηση με αφορμή τη Παγκόσμια Μέρα της Γυναίκας στο πλαίσιο του Σεμιναρίου Ιστορίας και Κριτικής Κινηματογράφου που θα ξεκινήσει στις 19.00 με Θέμα Η Γυναίκα στον Κινηματογράφο- Κινηματογράφος και Φεμινισμός. Η ταινία θα προβληθεί με αγγλικούς υπότιτλους.

«Μια Γυναίκα Εξομολογείται» (1974) του Τζον Κασσαβέτη με ελεύθερη είσοδο και συζήτηση στο Σχολείο του Σινεμά το Σάββατο 7 Μαρτίου 2020

Η Γυναίκα στον Κινηματογράφο – Κινηματογράφος και Φεμινισμός στο Σχολείο του Σινεμά 7 και 8 Μαρτίου 2020 με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας: Προβολές με ελεύθερη είσοδο και συζήτηση και Δωρεάν Σεμινάριο Ιστορίας και Κριτικής Κινηματογράφου και Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου-Δημιουργίας Ταινίας Μικρού Μήκους.

 

ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΚΛΑΒΑ

Σκηνοθεσία: Αλεξάντερ Κλούγκε

GELEGENHEITSARBEIT EINER SKLAVIN

Έτος: 1973

Ασπρόμαυρο: 35 χλστ.

Διάρκεια: 91′

Σενάριο: Αλεξάντερ Κλούγκε, Χανς Ντράουε, X. Ντ. Μύλλερ.

Φωτογραφία: Τόμας Μάουχ Ερμηνεία: Αλεξάντρα Κλούγκε, Φραντζ

Μπρόνσκι, Σύλβια Γκάρτμαν.

[Ένα Ερωτικό Πείραμα] Του Αλεξάντερ Κλούγκε

Alexander Kluge, Συνεργατική συμπεριφορά

Η νεαρή νοικοκυρά Ροσβίθα Μπρόνσκι συντηρεί τον άνεργο σύζυ­γό της Φραντζ που σπουδάζει και τα παιδιά της, κάνοντας παράνομες εκ­τρώσεις μαζί με τη φίλη της Σύλβια. Οι αρχές ειδοποιούνται για τις δρα­στηριότητες της από ένα ανώνυμο γράμμα και η Ροσβίθα αναγκάζεται να τις διακόψει. Ο άνδρας της αποφασί­ζει να γίνει ο αρχηγός της οικογένει­ας, πιάνοντας δουλειά ως χημικός σ’ ένα εργοστάσιο. Η Ροσβίθα έχει τώρα την ψευδαίσθηση ότι μπορεί ν’ αφιε­ρώσει περισσότερο χρόνο στην οικογένειά της, αλλά και σε κοινωνικο- πολιτικές δραστηριότητες που την στρέφουν ενάντια στ’ αφεντικά του άνδρα της.

Η ταινία ακολουθεί το οδοιπορικό μιας εργαζόμενης γυναίκας, βουτηγμέ­νης στην αλλοτρίωση και τη σκλαβιά των υποχρεώσεων, μέσα σε μια μικρο­αστική οικογένεια. Ένας σκλάβος εί­ναι εύκολο ν’ αλλάξει αλυσίδες και δεσμά, ν’αρκεστεί στην προκλητική ποικιλία των διαφόρων μορφών υπο­ταγής. Η σκλαβιά της εργαζόμενης γυναίκας είναι ίσως πιο ενδιαφέρουσα από τ’ ασφυκτικά δεσμά της έγκλει­στης νοικοκυράς, αλλά τελικά η ενέρ­γεια που σπαταλιέται στον τόπο δου­λειάς και στο σπίτι, την κάνει διπλά σκλάβα. Η ηρωίδα συνειδητοποιεί πως το παιχνίδι είναι εξαρχής χαμένο, εφόσον οι δεδομένες κοινωνικές δομές και συμβάσεις απαιτούν να παίξει ένα «ρόλο»: νοικοκυρά, εργαζόμενη, συνδικαλίστρια. Η Ροσβίθα θ’ αναζητή­σει την ταυτότητά της και εν τέλει την ελευθερία της μέσα από την πολιτική , συνειδητοποίηση και δράση, που θα της επιτρέψει να κάνει την μικρο-επανάστασή της, έστω στο μικρής εμβέ­λειας μικροαστικό περιβάλλον της.

Ο Κλούγκε αρνείται το ξεπερασμέ­νο φεμινιστικό δόγμα ότι η απελευθέ­ρωση της γυναίκας αρχίζει από την προσωπική εργασία της και δείχνει πό­σο πιο πολύπλοκα είναι τα πράγματα στη σημερινή κοινωνική πραγματικότητα. Καταδείχνει τη φενάκη μέσα στην οποία ζει η ηρωίδα του με μια ωμή και σκληρή ρεαλιστική γραφή που δεν εμπλέκεται σε συναισθηματι­κούς δαιδάλους, αλλά αρκείται σε μια ντοκυμανταιρίστικη «μπρεχτική» αφή­γηση. Το αποτέλεσμα είναι μια θαυμά­σια μελέτη των σχέσεων οικογένειας /κοινωνίας, ατόμου/οικογένειας/εργασίας/ιδιοκτησίας, που σίγουρα θα ζή­λευε ο συγγραφέας της Καταγωγής της οικογένειας.

Επιμέλεια: Μπάμπης Ακτσόγλου ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ: Β. Ραφαηλίδης: Κινημα­τογραφικά θέματα, τ. Α

Ο Αλεξάντερ Κλούγκε γεννήθηκε το 1932 στο Χάλμπερσταντ. Σπούδασε ιστορία και νομικά, αλλά μετά το 1958 ασχολήθηκε με τον κινηματογράφο. Δού­λεψε ως βοηθός του Φριτς Λανγκ, γύρι­σε πολλές μικρού μήκους ταινίες, ενώ το 1962 είναι ένας από τους συντάκτες του μανιφέστου του Ομπερχάουζεν, απόπου ξεκινά η αναγέννηση του γερμανικού κι­νηματογράφου, Θεωρείται ο πάπας της γερμανικής νουβέλ – βαγκ, μ’ ένα ση­μαντικό έργο που επηρέασε όλη τη νεό­τερη γενιά του. Οπαδός της ανεξάρτητης παραγωγής, δούλεψε σε αρκετά συλλογι­κά πολιτικά ντοκυμανταίρ, ενώ έχει γρά­ψει πολλά θεωρητικά κείμενα για τη φι­λοσοφία και το σινεμά.

Φιλμογραφια: Αποχαιρετισμός στο χτες (1966), Οι καλλιτέχνες κάτω απ’ την τέντα του τσίρκου: αμηχανία (1967), Το μεγάλο άλμα (1971), Ευκαι­ρία δουλειάς για μια σκλάβα (1973), Στον κίνδυνο και στην ανάγκη την πολλή, φέρνουν το θάνατο οι συμβιβασμοί (1975), Ο δυνατός Φερδινάνδος (1976), Η Γερμανία το φθινόπωρο (συλλογικό, 1978), Ο πατριώτης (1979), Ο υποψήφιος καγκελάριος (συλλογικό, 1980), Πυρηνικό ολοκαύτωμα (συλλο­γικό), Η δύναμη ίου συναισθήματος (1983), Der Angriff der Gengenwart au die ubrige Zeit (1985).

πηγή: 1916-1986 Μια Συλλογή Ταινιών STUDIO επιμέλεια: Μπάμπης Ακτσόγλου

– διαβάστε και αυτό:

Δωρεάν Μάθημα -Παρουσίαση του Νέου Σχολείου του Σινεμά ως Λαϊκή Σχολή Κινηματογράφου το Σάββατο στις 14 Μαρτίου 2020

Συμπληρώστε τη δήλωση ενδιαφέροντος:

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.