Γαλάζιος «πόλεμος» κατά Πατρινών και κοινής λογικής ● Παντιέρα αντίστασης στα κυβερνητικά σχέδια για επίγειο τρένο στην Πάτρα σηκώνει ο δήμαρχος Κώστας Πελετίδης

Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε συμφωνήσει με το δήμο, τους κατοίκους και φορείς της πόλης για υπογειοποίηση -κατά τα πρότυπα της εποχής- και απόδοση των ελεύθερων τμημάτων για αξιοποίηση ως πάρκου.

Γαλάζιος «πόλεμος» κατά Πατρινών και κοινής λογικής

Στην εποχή του Τρικούπη φαίνεται ότι θέλει να γυρίσει τους κατοίκους της Πάτρας η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Σε μια προκλητική κίνηση που αντιβαίνει στη βούληση των δημοτών και της δημοτικής αρχής, στο γενικό πολεοδομικό σχέδιο της Πάτρας αλλά και στα πεπραγμένα της προηγούμενης κυβέρνησης, το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών εν μέσω πανδημίας επιχειρεί να εγκαταλείψει το σχέδιο υπογειοποίησης του τρένου, επιβάλλοντας την επίγεια διέλευση μέσα στην πόλη, η οποία αναμένεται να επιβαρυνθεί ανυπολόγιστα σε μια τέτοια περίπτωση.

Με αυτόν τον τρόπο ακυρώνεται η συμφωνία μεταξύ κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, δήμου, κατοίκων και φορέων της πόλης για την υπογειοποίηση και την απόδοση των ελεύθερων τμημάτων προς αξιοποίησή τους ως γραμμικού πάρκου (με ανάπλαση της περιοχής, ποδηλατόδρομο, διαδρομή πεζών, πράσινο κ.λπ.), ενώ πετιέται στον κάλαθο των αχρήστων η προμελέτη που είχε συνταχθεί και είχε συμφωνηθεί με τον ανάδοχο του έργου.

Την αποκάλυψη αυτήν έκανε αρχικά ο δήμαρχος Πάτρας Κώστας Πελετίδης και στη συνέχεια ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Βαρεμένος, παρουσιάζοντας διαρροή σχετικού εγγράφου του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ, ο οποίος στις 2 Απριλίου 2020 έδωσε εντολή να αποδοθεί στον ανάδοχο η εκτέλεση της επίγειας διέλευσης του τρένου του τμήματος από Ρίο έως Κανελλοπούλου.

Αν υλοποιηθεί το σχέδιο της κυβέρνησης, η Πάτρα θα είναι μία από τις ελάχιστες πόλεις στην Ευρώπη που η σιδηροδρομική γραμμή δεν θα περνά υπόγεια. Επιπλέον, θα γίνει η μοναδική πόλη στη χώρα, από την Ειδομένη μέχρι την Αχαΐα, όπου δεν θα γίνει υπογειοποίηση ή παράκαμψη.

«Καλούμε την κυβέρνηση να μην ανοίξει πόλεμο. Το έργο όπως το σχεδιάζουν δεν θα γίνει. Θα συναντήσουν τέτοια αντίσταση, που δεν μπορούν να τη φανταστούν», υπογραμμίζει κατηγορηματικά ο δήμαρχος της Πάτρας, έχοντας και την ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου και ζητώντας να μη σταματήσει ο προαστιακός στο Ρίο. Ηδη υπάρχουν σκέψεις για κινητοποιήσεις την επόμενη εβδομάδα, με τη δημιουργία μιας ανθρώπινης αλυσίδα διαμαρτυρίας –με τις απαραίτητες αποστάσεις πάντα, λόγω κορωνοϊού– από την Πάτρα μέχρι και το Ρίο!

Όπως φαίνεται, η δέσμευση του αρμόδιου υπουργού Κ. Καραμανλή για συζήτηση του θέματος με τους εμπλεκόμενους φορείς και τον δήμο αποτέλεσε απλώς μια δικαιολογία για την καθυστέρηση του έργου. Ο ίδιος δεν τήρησε την υπόσχεσή του να επισκεφθεί την περιοχή τον περασμένο Ιανουάριο. Ο δήμαρχος Κ. Πελετίδης δηλώνει ότι δεν έχει τίποτα να συζητήσει πια με τον αρμόδιο υπουργό.

Έστειλε μάλιστα επιστολή προς τον πρωθυπουργό, αποδομώντας για ακόμα μια φορά ως παντελώς ανυπόστατους τους ισχυρισμούς περί δυσβάστακτου κόστους του έργου, ζητώντας παράλληλα από τον Κ. Μητσοτάκη να επαναλειτουργήσει το συντομότερο ο προαστιακός και να ανακληθεί ο σχεδιασμός για επιφανειακή διέλευση του τρένου. «Το τρένο δεν είναι ένα έργο που αν διαπιστώσεις μια αστοχία μπορείς να τη διορθώσεις σε 10 ή 20 χρόνια. Είναι έργο που θα μείνει για αιώνες», υπογραμμίζει η δημοτική αρχή της Πάτρας.

Το τμήμα Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ με ανακοίνωσή του τονίζει ότι «όλα τα οφέλη της υπογειοποίησης του τμήματος από τον Σταθμό του Ρίου μέχρι τον Αγιο Διονύσιο, σε αντιπαράθεση με τα κόστη, έχουν συνεκτιμηθεί και ποσοτικοποιηθεί στη Μελέτη Σκοπιμότητας και Ανάλυσης Κόστους-Οφέλους που εκπονήθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ και ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο 2019».

Από την πλευρά του ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Βαρεμένος δηλώνει πως η «πόλη της Πάτρας προκαλείται για τρίτη συνεχή φορά από την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Μετά την κατάργηση της Νομικής Σχολής, τη διάλυση των ενεργών συμβάσεων της εθνικής οδού Πατρών-Πύργου και τα σχέδια για απευθείας ανάθεσή του στην “Ολυμπία Οδό” με την επιβολή διοδίων, σειρά παίρνει η υπογειοποίηση του τρένου. Η σημερινή επιλογή επιφανειακής χάραξης γίνεται ακόμη πιο επαχθής για τη ζωή και τις δραστηριότητες στην Πάτρα, καθώς έρχεται να προστεθεί στα υπόλοιπα πλήγματα που αυτή η κυβέρνηση επιφύλαξε στην πόλη».

https://www.efsyn.gr/

Συμπληρώστε τη δήλωση ενδιαφέροντος:

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: