Αξίζει να δείτε σήμερα
OPEN
20:00
Μαδαγασκάρη 2
Madagascar: Escape 2 Africa
Animation 2008 | Έγχρ. | Διάρκεια: 89′
Αμερικανική ταινία των Έρικ Νταρνέλ και Τομ ΜακΓκραθ.
Ο Άλεξ το λιοντάρι και οι φίλοι του προσπαθούν να επιστρέψουν από τη Μαδαγασκάρη στη Νέα Υόρκη, το αεροπλάνο τους προσγειώνεται όμως στην… Αφρική. Εκεί, ο καθένας θα βρει και κάποιον δικό του, ενώ ο Άλεξ καλείται ν’ αποδείξει πως είναι ο νέος βασιλιάς της ζούγκλας.
Εικαστικά αρτιότερη και σαφώς πιο αστεία συνέχεια της επιτυχίας του 2005, με παλαβό χιούμορ αλά Looney Tunes, μηνύματα αλτρουισμού και απολαυστικούς πρωταγωνιστές.
ΒΟΥΛΗ
22:00
Μικρές Αφροδίτες
Δραματική 1963 | Α/Μ |
Ελληνική ταινία του Νίκου Κούνδουρου, με τους Τάκη Εμμανουήλ, Ελένη Προκοπίου, Κώστα Παπακωνσταντίνου.
Κάπου στην Ελλάδα, το 200 π.Χ. Μια ομάδα βοσκών κατεβαίνουν από τα βουνά, αναζητώντας νέους βοσκότοπους. Χάνοντας το δρόμο τους, συναντούν κάποιες γυναίκες ψαράδων, που οι άντρες τους είναι στη θάλασσα. Ανάμεσα στον Σκύμνο, τον νεαρό γιο ενός βοσκού, και τη Χλόη, μια δωδεκάχρονη κοπέλα, γεννιέται ένας σύντομος και βίαιος έρωτας. Τα παιχνίδια των δύο εφήβων ξυπνούν τον πόθο στον Λύκα, έναν μουγκό βοσκό, ο οποίος καταφέρνει να κερδίσει τη Χλόη.
Γεμάτη λυρισμό ελεύθερη διασκευή του «Δάφνις και Χλόη» του Λόγγου και των «Ειδυλλίων» του Θεοκρίτου
ΕΡΤ2
23:00
Moonlight
Δραματική 2016 | Έγχρ. | Διάρκεια: 111′
Αμερικανική ταινία του Μπάρι Τζένκινς, με τους Ναόμι Χάρις, Μαερσάλα Αλί, Άστον Σάντερς.
Η περιπετειώδης ενηλικίωση του νεαρού Αφροαμερικανού Σαϊρόν στο σύγχρονο Μαϊάμι της φτώχειας, της βίας και των ναρκωτικών.
Όσκαρ καλύτερης ταινίας, διασκευασμένου σεναρίου και β’ αντρικού ρόλου για μια συγκινητική ιστορία προσωπικής αναζήτησης κι ένα σκληρό πορτρέτο της σύγχρονης Αμερικής.
STAR
23:30
Ο Υποκινητής
Inside Man
Αστυνομική 2006 | Έγχρ. | Διάρκεια: 129′
Αμερικανική ταινία του Σπάικ Λι, με τους Ντένζελ Ουάσινγκτον, Κλάιβ Όουεν, Τζόντι Φόστερ.
Μια συμμορία επιτίθεται σε τράπεζα στη Νέα Υόρκη και παίρνει ομήρους υπαλλήλους και πελάτες. Ενώ ο ντετέκτιβ Φρέιζερ που αναλαμβάνει την υπόθεση προσπαθεί να ανακαλύψει ποια είναι τα πραγματικά κίνητρα των απαγωγέων, η Μαντλίν, εκπρόσωπος των συμφερόντων του ιδιοκτήτη της τράπεζας, διαπραγματεύεται με τον αρχηγό των ληστών για να μην αποκαλυφθεί το περιεχόμενο μιας θυρίδας.
Αξιοποιώντας την παράδοση του αστυνομικού θρίλερ ο Σπάικ Λι καταφέρνει να κρατήσει μέχρι τέλους το ενδιαφέρον μέσα από τα ερωτήματα που θέτει πρωτίστως ο Ντένζελ Ουάσινγκτον ως υπεύθυνος της υπόθεσης. Υπάρχουν επίσης βολές κατά της διαφθοράς, όπως και μια απρόσμενη αναφορά στις ναζιστικές διώξεις κατά των Εβραίων, ενώ η ψυχαγωγική αξία της ταινίας βρίσκεται στους έξοχους πρωταγωνιστές, στο ευρηματικό μοντάζ, στο χιούμορ και στην ενορχήστρωση αυτών των στοιχείων από τον Λι.
MEGA
02:20
Μια Ζωή την Έχουμε
Κομεντί 1958 | Α/Μ | Διάρκεια: 112′
Ελληνική ταινία του Γιώργου Τζαβέλλα, με τους Δημήτρη Χορν, Υβόν Σανσόν, Βασίλη Αυλωνίτη.
Ένας ντροπαλός ταμίας ερωτεύεται τη φιλενάδα του διευθυντή του και αποφασίζει να «αξιοποιήσει» το περίσσευμα που βρήκε στο ταμείο του για να την κατακτήσει.
Καταπληκτική ερμηνεία του Δημήτρη Χορν (σε αντίθεση με της συμπρωταγωνίστριάς του) σε μια πικρή κομεντί για το όνειρο της μεγάλης ζωής.
OPEN
02:45
Πιάσε Με Αν Μπορείς
Catch Me If You Can
Κομεντί 2002 | Έγχρ. | Διάρκεια: 141′
Αμερικανική ταινία του Στίβεν Σπίλμπεργκ, με τους Λεονάρντο ΝτιΚάπριο, Τομ Χανκς, Κρίστοφερ Γουόκεν.
Ένας πράκτορας του FBI βάζει σκοπό της ζωής του να συλλάβει τον Φρανκ, σπεσιαλίστα στις πλαστογραφήσεις επιταγών και τις «επαγγελματικές» μεταμφιέσεις.
Η ταινία ξεκινά με ευρηματικούς animation τίτλους, που θυμίζουν τις εκπληκτικές δουλειές του Σαούλ Μπέις στις ταινίες του Χίτσκοκ, αλλά έχουν και κάτι από τον «Ροζ Πάνθηρα». Αυτή η σινεφίλ αναφορά, πέρα από το ότι τονίζει κάποια θεματική ομοιότητα (ο Τομ Χανκς είναι σαν τον επιθεωρητή Κλουζό, που χάνει βλακωδώς μέσα από τα χέρια του τον πανούργο Ροζ Πάνθηρα/ΝτιΚάπριο), φανερώνει το κλειδί που βασίζεται όλη η ίντριγκα: τα πάντα λειτουργούν ως μια εικόνα του σινεμά, δηλαδή ως ένα παιχνίδι ειδώλων, προσποίησης και μεταμφίεσης. Ο Σπίλμπεργκ καταγράφει με εντυπωσιακό τρόπο το κλίμα και την ατμόσφαιρα της μεσοαστικής Αμερικής των ’60s, αλλά από αυτήν την εποχή δεν υπάρχει επίτηδες καμιά αναφορά στη χίπικη κουλτούρα, το ροκ, τα ναρκωτικά ή την πολιτική αμφισβήτηση. Περνώντας από τη δεκαετία του ’60 στο συντηρητικό ’70, το παιχνίδι δεν μπορεί να λήξει παρά με το θρίαμβο του κομφορμισμού. Το φινάλε είναι διφορούμενο: η προθυμία του ήρωα στα νέα του καθήκοντα αποτελεί έναν εύσχημο τρόπο να μεταμορφωθεί η αποτυχία του σε χάπι έντ; Ή αντίθετα αποτελεί μια μελαγχολική διαπίστωση ότι στην πραγματιστική Αμερική η υποδούλωση της φαντασίας στην αναγκαιότητα της εργασίας είναι συνθήκη ζωής;
[] Σχόλιο του Αθηνοράματος
Δωρεάν Εισαγωγικό Μάθημα Ιστορίας-Κριτικής Κινηματογράφου με θέμα «ΟΡΣΟΝ ΓΟΥΕΛΣ-ΠΟΛΙΤΗΣ ΚΑΙΗΝ»
Σχολιάστε