ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ | Οι ταινίες της ημέρας | Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2020

Αξίζει να δείτε σήμερα

Σρεκ Κι Εμείς Καλύτερα  [2,5/5]

OPEN 20:00

Τα Κίτρινα Γάντια  [2,5/5]

MEGA 22:00

 

Πεπέ Λε Μοκό [4/5]

ΒΟΥΛΗ 22:00

The Bank Job: Το Μεγάλο Κόλπο  [2,5/5]

STAR 23:30

Δράκουλας  [3/5]

ΑΝΤ1 00:45

OPEN
20:00

Σρεκ Κι Εμείς Καλύτερα

Σρεκ Κι Εμείς Καλύτερα
Shrek Forever After

Animation 2010 | Έγχρ. | Διάρκεια: 93′

Αμερικανική ταινία του Μάικ Μίτσελ.

Κουρασμένος από την οικογενειακή ρουτίνα, ο Σρεκ έρχεται σε συμφωνία με τον Ραμπελστίλτσκιν, έναν απατεώνα που του υπόσχεται μια 24ωρη επιστροφή στην παλιά του ζωή. Χωρίς να το καταλάβει, ωστόσο, τον παγιδεύει σε μια καινούργια, εφιαλτική πραγματικότητα.

Οι ανατροπές που μεσολαβούν μέχρι το «κι έζησαν αυτοί καλά…» δεν είναι πρωτότυπες, ούτε ιδιαίτερα αστείες, αλλά σίγουρα πιο ενδιαφέρουσες από εκείνες της προηγούμενης ταινίας. Εδώ ο Σρεκ ξαναβρίσκει τη χαμένη του σπίθα, είναι φανερό όμως ότι οι βασικοί χαρακτήρες δεν μπορούν πια ούτε να εξελιχτούν ούτε να μας εκπλήξουν. Προσεγμένο, συμπαθές, μα προβλέψιμο σίκουελ. (Η ταινία προβάλλεται μεταγλωττισμένη)

Το Αλγέρι / Pépé le Moko (1937)του Julien Duvivier

Σχετική εικόνα
Διάρκεια: 94min Μεταφρασμένος Τίτλος: Το Αλγέρι
Σκηνοθεσία: Julien Duvivier | Σενάριο: Henri La Barthe, Henri La Barthe | Ηθοποιοί: Jean Gabin, Gabriel Gabrio, Saturnin Fabre, Fernand Charpin, Lucas Gridoux

Ο Πεπέ λε Μόκο (Jean Gabin) είναι ένας Γάλλος κλέφτης που ζει για δύο χρόνια στο Αλγέρι. Ένας αξιωματικός από την Γαλλία θέλει να τον συλλάβουν, αλλά ο πονηρός τοπικός επιθεωρητής προτείνει να καιροφυλακτούν. Τα πράγματα γίνονται επικίνδυνα για τον Πεπέ όταν έρχεται στην πόλη η Γκάμπι, μια όμορφη Παριζιάνα.
Έχει καταφύγει στην Κάσμπα του Αλγερίου για να γλυτώσει από την Γαλλική δικαιοσύνη. Η Κάσμπα, που είναι ένα συνοθύλευμα ατάκτως δομημένων κτιρίων, στενών δρόμων, σκοτεινών αυλών και σκαλιών, μαζί με τον άναρχο τοπικό της πληθυσμό, του δίνει την κατάλληλη προστασία στον από την τοπική αστυνομία.
Ο Pepe συζεί με την τσιγγάνα Ινές (Line Noro )αλλά έχει σιχαθεί τον περιορισμό του στην Κάσμπα και θέλει να ξεφύγει στην πόλη…
Τότε γνωρίζεται με την τέως πόρνη νυν Παριζιάνα-πρωτευουσιάνα- μεγαλοκυρία Gaby (Mireille Balin), και η νοσταλγία του για το Παρίσι και η αγάπη που αισθάνεται για την Gaby τον οδηγουν σε απεγνωσμένη κίνηση απεγκλωβισμού του.
Υπάρχουν όμως κάποιοι που δεν θέλουν να τον δουν να φεύγει από την Κάσμπα και η αστυνομία πάντα περιμένει μία καλή πληροφορία…
Σκοτεινή δραματική-γκανγκστερική ταινία, με τον έξοχο, νεαρότατο Gabin να δίνει μία υπέροχη ερμηνεία ενός εγκλωβισμένου ανθρώπου που νιώθει να τον πνίγουν οι τοίχοι της επίπλαστης ελευθερίας του και που νομίζει ότι βρήκε το κίνητρο για να σπάσει τα δεσμά του…

Αγάπη, μίσος, σπιουνιά, νοσταλγία για την πατρίδα, ωραίοι και έξυπνοι διάλογοι, όλα αυτά ανακετεύονται και κτίζονται ομορφα από τον σκηνοθέτη Julien Duvivier στην μυθική, μαγική ατμόσφαιρα της Κάσμπα και των στενών της …Οι σκηνές , δε, που ο Pepe τραγουδάει ευτυχισμένος γιατί αγαπάει την Gaby, είναι ανεπανάληπτες και πραγματικά κλασικές!
Μου μοιάζει σχεδόν αδύνατο (αν όχι απλώς ανώφελο) να επιχειρήσω την ανατομία αυτού του δαντελένιου γαλλο-αλγερινού μύθου. Όπου ο ομώνυμος ήρωας, αρχιμαφιόζος –θρύλος στο λαβυρινθώδες Κασμπά του Αλγερίου, θα ξεμυαλιστεί από μια μεγαλοαστή Παριζιάνα. Και ο καθένας θα αντικρίσει στο πρόσωπο του άλλου την ου-τοπία. Αναγκαστικά, λοιπόν, θα καταφύγω στα πρωτογενή συστατικά της τέχνης / τεχνικής του σινεμά –τον χώρο, το φως και τον χρόνο. Έχουμε και λέμε, αντίστοιχα:
1. Η εισαγωγή στην γεωγραφία του Κασμπά, ως της μεγάλης σκηνής όπου θα λάβει χώρα η δράση, γίνεται με στιλ ημι-ντοκιμαντερίστικο: η μυθοπλασία έχει ήδη καταλάβει τα χωράφια του πραγματικού. Οι άναρχες κινήσεις και οι απροσδόκητες τοποθετήσεις της κάμερας μετουσιώνουν την ατμόσφαιρα περιδίνησης, για την οποία το voice-over μας έχει ήδη προετοιμάσει. Ο Duvivier αντιλαμβάνεται (και επιβάλλει) τον χώρο ως αίσθηση.
Ακόμη παραπέρα, ο καταγραμμένος στην εικόνα χώρος δεν είναι παρά η μία όψη της συνολικής γεωγραφίας του « pepe le moko». Ποιο είναι το άλλο μισό; Μα η, περί ης ο λόγος, ου-τοπία. Ο χαμένος χώρος (που αποκτά πια και ολοφάνερη χρονική διάσταση), που για τον ήρωα κατονομάζεται ως το Παρίσι. Μόνο που ο Duvivier δεν επιφυλάσσει στον, ταυτισμένο και εξίσου «πληγωμένο», θεατή ούτε καν το ελάχιστο οξυγόνο ενός φλας μπακ (βλ. « Casablanca»). Ο χώρος έχει ακινητοποιηθεί στο «εδώ» και ο χρόνος έχει παγώσει στο «τώρα». Η αίσθηση απώλειας αγγίζει τα τραγικά υψίπεδα ενός « Τρίτου ανθρώπου», με τον οποίο –όχι τυχαία- μοιράζονται την ίδια αρχιτεκτονική μεγαλοφυία.
2. Οι ποσοστώσεις του ασπρόμαυρου και οι φωτοσκιάσεις μεταφέρουν κατά το δοκούν την αναγέννηση, το αμφίσημο, την απελπισία του αδιεξόδου (θα δούμε στη συνέχεια τη σπουδαιότητα αυτής της αλληλουχίας). Η νεφελώδης φωτογραφία μοιάζει να παράγεται κατευθείαν από τις αναθυμιάσεις της μυθικής συνοικίας του Κασμπά και τυλίγει τον ήρωα στην αχλύ του ανέφικτου. Η δημιουργία μεγάλων σκιωδών πεδίων εντός του κάδρου τονίζει την πανταχού παρούσα απειλή. Ενώ η ανάμειξη των παραπάνω στοιχείων δίνει ένα σκηνικό μετα-εξπρεσιονιστικό, που θαρρείς ότι αυτονομείται και αποκτά ρόλο διακριτό. Σέρνεται σαν κατάρα και φυλακίζει.
3. Σε επίπεδο ρυθμού, ο Duvivier δομεί διαδοχικές χρονικές ενότητες, καθεμιά από τις οποίες ακολουθεί το σχήμα της σταδιακής κατάδυσης στο απόλυτο σκοτάδι. Πρόκειται για την σαφέστερη προοικονομία του κατάπικρου φινάλε: ο κύκλος πρέπει να κλείσει, η ύστατη ελπίδα να πνιγεί μέσα στη νύχτα.
Έτσι και θα γίνει λοιπόν. Η αυτοκτονία του Πεπέ προοιωνίζει την απόλυτα τεφρή περίοδο του γαλλικού ποιητικού ρεαλισμού, όπου ο Renoir θα διδάξει στους ομοεθνείς του τον «Κανόνα του παιχνιδιού» και ο Carne θα τους ταξιδέψει μέχρι το «Λιμάνι των Αποκλήρων».
Κωνσταντίνος Σαμαράς(CINE.GR)

 

MEGA
22:00

Τα Κίτρινα Γάντια

Τα Κίτρινα Γάντια

Κωμωδία 1960 | Α/Μ | Διάρκεια: 79′

Ελληνική ταινία του Αλέκου Σακελλάριου, με τους Νίκο Σταυρίδη, Μίμη Φωτόπουλο, Μάρω Κοντού.

Ένας ζηλιάρης σύζυγος παρεκτρέπεται, όταν ύστερα από σειρά παρεξηγήσεων οδηγείται σε εξοχική ταβέρνα, όπου πιστεύει ότι βρίσκεται η γυναίκα του με τον εραστή της.

Από τις καλύτερες κωμωδίες παρεξηγήσεων με ένα θαυμάσιο ποτρέτο ενός ζηλιάρη συζύγου από τον Νίκο Σταυρίδη και έναν αξέχαστο β΄ ρόλο από τον Γιάννη Γκιωνάκη ως Μπρίλη.

STAR
23:30

The Bank Job: Το Μεγάλο Κόλπο

The Bank Job: Το Μεγάλο Κόλπο
The Bank Job

Αστυνομική 2008 | Έγχρ. | Διάρκεια: 111′

Αγγλική ταινία του Ρότζερ Ντόναλντσον, με τους Τζέισον Στέιθαμ, Σάφρον Μπάροους, Στίβεν Κάμπελ Μουρ.

Στο Λονδίνο του 1971, η όμορφη Μάρτιν Λαβ συγκεντρώνει μια ομάδα μικροκακοποιών για να ληστέψουν τις θυρίδες μιας τράπεζας. Πίσω από το κόλπο όμως κρύβονται οι μυστικές υπηρεσίες κι ένα κρατικό μυστικό.

Στιλάτη αστυνομική περιπέτεια, η οποία συνδυάζει καλοστημένη πλοκή με μερικές έξυπνες, αποκαλυπτικές πολιτικοκοινωνικές παρατηρήσεις για τη Βρετανία του ’70. Σφιχτοδεμένος ρυθμός, χιούμορ, λιγοστές αφέλειες και ένα διασκεδαστικό b-movie του παλιού καλού καιρού.

ΑΝΤ1
00:45

Δράκουλας

Δράκουλας
Bram Stoker’s Dracula

Τρόμου 1992 | Έγχρ. | Διάρκεια: 128′

Αμερικανική ταινία του Φράνσις Φορντ Κόπολα, με τους Γκάρι Όλντμαν, Γουινόνα Ράιντερ, Κιάνου Ριβς.

Ο κόμης Δράκουλας πηγαίνει στο Λονδίνο για να κατακτήσει τη Μίνα, που θεωρεί μετενσάρκωση της νεκρής γυναίκας του.

Έχοντας πλήρη επίγνωση ότι ο μύθος του Δράκουλα έχει προσεγγιστεί από διάφορες οπτικές στο παρελθόν, ο Κόπολα δεν προχωρεί σε κάποια καινούργια ερμηνεία, αλλά κάνει μια ευρηματική και εντυπωσιακή σύνοψη. Επιπλέον τονίζει την ερωτική διάσταση του μύθου του βαμπίρ, παρουσιάζοντας τον Δράκουλα ως έναν τραγικό ήρωα που πεθαίνει από έρωτα. Έχοντας ως επιπλέον ατού ένα νεανικό καστ (με μοναδική εξαίρεση τον Άντονι Χόπκινς) και μια εκπληκτική δουλειά στους τομείς των κοστουμιών, των ειδικών εφέ, της φωτογραφίας και της μουσικής, μας δίνει ένα υπερθέαμα αντάξιο της φήμης του (που βραβεύτηκε με τρία Όσκαρ), αλλά και της μορφής του Δράκουλα. 

[] Σχόλιο του Αθηνοράματος

[ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΑΘΗΝΑΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΑΣ Σεμινάριο Ιστορίας και Κριτικής Κινηματογράφου θα διεξάγεται για το επόμενο διάστημα έως το Καλοκαίρι του 2021 κυρίως online όπως και τα υπόλοιπα Σεμινάρια με κυριότερα το Σεμινάριο Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου και Δημιουργίας Ταινίας Μικρού Μήκους και το Σεμινάριο Ιστορίας και Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ. Στην Πάτρα το Εργαστήρι Κινηματογράφου θα πραγματοποιήσει online παρουσίαση στις 21 Νοεμβρίου 2020  στις 19.00. Και στην Πάτρα τα Σεμινάρια το πιθανότερο θα διεξάγονται κυρίως online μέχρι το Καλοκαίρι του 2021. Σε κάθε Περίπτωση και Εφόσον τα μέτρα το επιτρέπουν μία φορά το μήνα θα πραγματοποιείται σε Πάτρα και Αθήνα Επίγεια Συνάντηση  μέχρι το Καλοκαίρι του 2021 και αν όλα πάνε καλά από το Φθινόπωρο του 2021, 2 φορές το μήνα]. 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: