Παναγιώτης Α. Τζανετής: Φίλος μεν ο Νίκος, φιλτάτη δε η αλήθεια  ||| Νίκος Μπίστης : Εμβολιασμός : ηθική υποχρέωση και ασπίδα ζωής

28 Ιουλ. 2021  Στον τίτλο του σημερινού άρθρου του κ. Νίκου Μπίστη συμφωνώ, γιατί λέει πως «ο εμβολιασμός είναι ηθική υποχρέωση και ασπίδα ζωής». Φοβάμαι όμως ότι σε όσα ακολουθούν, δύσκολα θα βρω κάτι να συμφωνήσω.

filos men

Από την αρχή, μας εξηγεί ότι δεν θα επανερχόταν στα αυτονόητα αν δεν τον ανάγκαζαν «Η έξαρση της πανδημίας, οι μεταλλάξεις, η επιμονή των αντιεμβολιαστών και η ανοχή σε αυτούς». Η έξαρση της πανδημίας είναι παρούσα από 18μηνου και η μετάλλαξη δέλτα από πολλών μηνών. Άρα τον αναγκάζουν αυτά που θεωρεί ως νέα, δηλαδή οι αντιεμβολιαστές, η υποχρεωτικότητα, τα δικαιώματα και η ανοχή στην διαφορετική άποψη ιδιαίτερα όταν αφορά σε φαρμακευτική παρέμβαση στο σώμα του άλλου.

Βέβαια, η συγκεκριμένη συζήτηση όπως εξάλλου κι η διάσημη πλέον ανοσία αγέλης, μόνο άγνωστα δεν είναι στην ιστορία των πανδημιών και των εμβολίων. Δικαιολογείται η άγνοια αυτή σε έναν μη ειδικό, τόσο στην ιατρική όσο και στην βιοηθική. Ωστόσο, δεν δικαιολογείται το ύφος ότι θα σας ταξινομήσω σε αληθο-επιστήμονες και ψευδο-επιστήμονες. Με ποια αρμοδιότητα, του επιστημονικού υλισμού;

Ακολουθούν διάφορα άσχετα για την παγκόσμια κατάσταση και τις πατέντες, μόνον και μόνον για να αναφερθούν συγκεκριμένα ονόματα. Ωστόσο δεν ήταν ο κ Ξανθός που υπογράμμισε πρώτος το προφανές ότι κανείς δεν θα είναι ασφαλής, όσο δεν θα είμαστε όλοι ασφαλείς Αυτό το επισήμανε πρώτος ο κ Τέντρος Αντχάνομ Γκεμπρεγέσους, επικεφαλής της ΠΟΥ Επίσης τα περί πατεντών, έγιναν κεντρικό θέμα λόγω της σχετικής παρέμβασης Μπάιντεν. Γιατί τους ανακατεύουμε τώρα με την υποχρεωτικότητα με αυτό το status άδειας; Γιατί και οι δύο, ορθολογιστές και προοδευτικοί εμπράκτως κι όχι σαν τους ουραγούς του εμβολιασμού, κκ Μακρόν και Μητσοτάκη, είναι αυτοί που δεν επιβάλλουν την υποχρεωτικότητα του συγκεκριμένου εμβολίου στην συγκεκριμένη φάση αδειοδότησης. Προφανώς δεν τους κατατάσσει ο κ Μπίστης στους ακροδεξιούς σκοταδιστές και στους ψευδοεπιστήμονες, οπότε ίσως ν’ ανήκουν στους «ορισμένους» με την ακατανόητη κατανόηση.

Η μόνη αληθινή επίκληση αυθεντίας που γίνεται λοιπόν είναι η πολιτική επιδημιολογία του Λένιν και της ευλογιάς, στην ΕΣΣΔ του 1919. Δεν είμαι ειδικός, ωστόσο όποιος κάνει τα λάθη του Λένιν, δεν γίνεται Λένιν…

Η Επιτροπή Βιοηθικής, έλαμψε δια της απουσίας της σε σωρεία ηθικών θεμάτων όπως τα ανύπαρκτα κριτήρια διαλογής για την είσοδο σε ΜΕΘ, η μαζική κλοπή στην σειρά εμβολιασμών, η σκανδαλώδης αδιαφάνεια στην δημοσιοποίηση των δεδομένων, με αποτέλεσμα να καταστεί γνωστό κατόπιν εορτής ότι πλήθος ΜΕΘ είχαν θνητότητα 90-100%, και η συνεχιζόμενη εξαίρεση των ιδιωτικών δομών ενώ πλήθος ανθρώπων πέθαιναν σε συνθήκες διασωλήνωσης ala Ερυθρός. Ο κ. Μπίστης στέκεται κριτικός ακόμη και απέναντι της και την εγκαλεί για δειλία γιατί εδώ … έχουμε να κάνουμε με ανθρώπινες ζωές. Μαζί με αυτούς προφανώς εγκαλεί και τον Αρχιεπίσκοπο που είπε ακριβώς αυτό που έπρεπε αλλά και πολλούς άλλους.

Μετά την διακήρυξη άλλων ότι το «επιστημονικό θέμα έληξε» τώρα έχουμε την διαβεβαίωση ότι έληξε και το νομικό: «Νομικά το θέμα της υποχρεωτικότητας έχει λυθεί τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο. Το Συμβούλιο της Επικρατείας αποφάσισε πως για λόγους «δημοσίου συμφέροντος» συγκεκριμένες ομάδες εργαζομένων (νοσηλευτικό προσωπικό, εργαζόμενοι σε σχολεία, σε μέσα μαζικής μεταφοράς κ.λπ.) είναι υποχρεωμένοι να εμβολιαστούν. ενώ το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων τόνισε πως ο υποχρεωτικός εμβολιασμός όλου του πληθυσμού δεν παραβιάζει την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων.» Όλα αυτά είναι πολύ ευχάριστα, να τα πούμε και στο FDΑ, στον EMA και στην Μέρκελ που το ψειρίζουν. Μόνο που όλα αυτά μιλάνε για το ΜΜR (ιλαρά-παρωτίτιδα-ερυθρά), που διαθέτει οριστική άδεια από ετών.

Οριστική άδεια δεν σημαίνει πως διαπιστώσαμε ότι το φάρμακο είναι εντελώς ακίνδυνο. Τέτοιο φάρμακο απλώς δεν υπάρχει! Σημαίνει ότι λόγω κατεπείγουσας ανάγκης το δίνουν στην κυκλοφορία ενώ ακόμη οι έρευνες για τα χαρακτηριστικά του συνεχίζονται Γιατί αν το έδιναν με κανονικές διαδικασίες ο κορωνοιός θα είχε «φάει» ενδιαμέσως μερικά εκατομμύρια. Ουδέν το πονηρό ή το πρωτοφανές. Πολλοί καρκινοπαθείς, καρδιοπαθείς κά λαμβάνουν σήμερα τέτοια φάρμακα υπ’ ευθύνη τους. Η ασυναρτησία έγκειται στο υπ’ ευθύνη του και υποχρεωτικά, ταυτοχρόνως. Ποια ευθύνη επί μη υπαρχούσης επιλογής;

Ο κ. Μουζέλης, εξέθεσε τις απόψεις του σε ένα άρθρο της 24ης Ιουλίου ασκώντας κριτική στην κυβέρνηση: α) γιατί άργησε και β) για την αναγκαία καθολίκευση του μέτρου της υποχρεωτικότητας. Η προσέγγιση του, αν και διαφωνώ, είναι εσωτερικά συνεπής. Θεωρώντας την έρευνα περατωθείσα, θεωρεί ότι ηθική υποχρέωση υπάρχει για όλους στο να μην το κολλάνε στους άλλους κι όχι μόνον για τους υγειονομικούς. Η υποχρέωση όταν υπάρχει, δεν είναι θέμα πιθανοτήτων. Ωστόσο κι εμπειρικά ακόμη είναι πολύ πιο επικίνδυνοι πχ οι συγγενείς των ευάλωτων από ότι πολλοί υγειονομικοί χωρίς άμεση επαφή με ασθενείς. Σε κάθε περίπτωση, όλα αυτά με τις «αυξημένες συνέπειες» και τις πιθανότητες αποτελούν επαρκές σχόλιο στα λεγόμενα περί καντιανισμού ενώ για την επίθεση στα «δικαιώματα» έχω ήδη τοποθετηθεί.

Υ.Γ.: Στο τέλος, μας κοινοποιεί ο αγαπητός Νίκος ότι αναχωρεί σε διακοπές με τα εγγόνια του. Άραγε, ένας υπέρμαχος της προσαρμογής των δικαιωμάτων στις «έκτακτες συνθήκες» όπως αναφέρει, δεν θα έπρεπε και τα τουριστικά νησιά να αποφεύγει και τα ανεμβολίαστα εγγόνια; Αστειεύομαι, και εύχομαι καλές διακοπές.

 https://tvxs.gr/

Νίκος Μπίστης : Εμβολιασμός : ηθική υποχρέωση και ασπίδα ζωής

Η έξαρση της πανδημίας, οι μεταλλάξεις , η επιμονή των αντιεμβολιαστών και η ανοχή σε αυτούς επιβάλλει να επανέλθουμε στα αυτονόητα. Όσο διατηρείται η παγκόσμια ανισότητα στην πρόσβαση στα εμβόλια τόσο θα κυκλοφορεί ο ιός ανεξέλεγκτος και τόσο θα «επωάζονται» μεταδοτικότερες και πιθανόν ανθεκτικότερες μεταλλάξεις . Ορθά ο Ανδρέας Ξανθός επισημαίνει ότι «όσο δεν «χτίζεται» παγκόσμια συλλογική ανοσία μέσω των εμβολίων , τόσο τα «υγειονομικά σύνορα» είναι διάτρητα ενώ και τα εθνικά σχέδια δράσης είναι στον «αέρα» . Αυτό με την σειρά του αναδεικνύει την τεράστια σημασία του ζητήματος της απελευθέρωσης των πατεντών για την αντιμετώπιση της πανδημίας, που έγκαιρα έθεσε ο Αλέξης Τσίπρας. Αλλά ούτε αυτή η προτεραιότητα ούτε οι συνεχείς αντιφάσεις της κυβέρνησης επιτρέπουν την παραμικρή αποδυνάμωση του μετώπου απέναντι στον αντιεπιστημονικό σκοταδισμό. Που είναι κυρίως ακροδεξιάς προέλευσης και αντίληψης αλλά έχει διεισδύσει με ένα συνδυασμό « πολιτικών» και ψευδοεπιστημονικών ανορθολογικών επιχειρημάτων στον πέραν της δεξιάς χώρο. Αυτή ακριβώς η διείσδυση είναι που πρέπει να μας κάνει ακόμα πιο αποφασιστικούς, πιό κάθετους απέναντι στους αντιεμβολιαστές κάθε απόχρωσης. Αδυνατώ κατά συνέπεια να συμμεριστώ την κατανόηση που δείχνουν ορισμένοι στους αντιεμβολιαστές ιδιαίτερα όταν οι τελευταίοι λόγω επαγγέλματος βάζουν σε κίνδυνο την ζωή συνανθρώπων τους. Εντάξει, δεν ζούμε στις αρχές του 20ου αιώνα, όταν ο Λένιν επέβαλε το 1919 στην νεαρή Σοβιετική Ένωση υποχρεωτικό εμβολιασμό κατά της ευλογιάς με αποτέλεσμα η τελευταία να έχει εξαλειφθεί μέχρι το 1937. Ζούμε σε μια σύγχρονη κοινωνία όπου η Ελληνική Επιτροπή Βιοηθικής πριν φτάσει στην υποχρεωτικότητα των εμβολιασμών συστήνει στην Πολιτεία να κλιμακώσει τις πρωτοβουλίες της: 1. Εκστρατείες στοχευμένης ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης 2. Μέτρα ενθάρρυνσης/αποθάρρυνσης 3. Πρόβλεψη υποχρεωτικότητας ως έσχατη λύση , με συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα και μόνο εφόσον τα προηγούμενα μέτρα δεν αποφέρουν σημαντική αύξηση του ποσοστού εμβολιασμού . Προφανώς τα δυο πρώτα στάδια δεν μπορεί να σέρνονται στον χρόνο , γιατί εδώ έχουμε να κάνουμε με ανθρώπινες ζωές. Κάποτε έρχεται η σειρά του τρίτου σταδίου. Νομικά το θέμα της υποχρεωτικότητας έχει λυθεί τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο. Το Συμ­βού­λιο της Επι­κρα­τεί­ας απο­φά­σι­σε πως για λό­γους «δη­μο­σί­ου συμ­φέ­ρο­ντος» συ­γκε­κρι­μέ­νες ομά­δες ερ­γα­ζο­μέ­νων (νο­ση­λευ­τι­κό προ­σω­πι­κό, ερ­γα­ζό­με­νοι σε σχο­λεία, σε μέσα μα­ζι­κής με­τα­φο­ράς κ.λπ.) εί­ναι υπο­χρε­ω­μέ­νοι να εμ­βο­λια­στούν. ενώ το Ευρω­παϊ­κό Δικα­στή­ριο Ανθρω­πί­νων Δικαιω­μά­των τό­νι­σε πως ο υπο­χρε­ω­τι­κός εμ­βο­λια­σμός όλου του πλη­θυ­σμού δεν πα­ρα­βιά­ζει την Ευρω­παϊ­κή Σύμ­βα­ση Δικαιω­μά­των. Σε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον άρθρο του στα ΝΕΑ της 24 ης Ιουλίου με τίτλο Εμβολιασμός και Δικαιώματα ο Νίκος Μουζέλης ασκεί κριτική στην κυβέρνηση της ΝΔ γιατί καθυστέρησε τον υποχρεωτικό εμβολιασμό, επισημαίνοντας ότι αυτή η στάση της οδήγησε σε περισσότερα κρούσματα και θανάτους. Επιστρατεύοντας το καντιανό « η ελευθερίας του ενός σταματάει εκεί που αρχίζουν τα όρια της ελευθερίας του άλλου» αποδεικνύει ότι το δικαίωμα στον μη εμβολιασμό δεν είναι απαραβίαστο. Γιατί με την η στά­ση του ο μη εμβολιασμένος αφαι­ρεί από τον εμ­βο­λια­σθέ­ντα το δι­καί­ω­μά του να προ­στα­τεύ­σει την υγεία του . Και καταλήγει « Ο μη υποχρεωτικός καθολικός εμβολιασμός είναι είτε αποτέλεσμα του πολιτικού κόστους που δεν θέλουν να λάβουν οι κυβερνήσεις είτε προϊόν μιας εδραιωμένης άποψης πως τα δικαιώματα στις νεωτερικές κοινωνικές είναι απρουπόθετα……Η τωρινή πανδημία είναι μια έκτακτη συνθήκη όπου η ελευθερία των σκεπτικιστών ή των αρνητών του εμβολίου είναι πράξη ενάντια στις ζωές των υπολοίπων. Και αυτό δεν μπορεί να γίνει ανεκτό». Αυτή η κριτική που την προσυπογράφω γίνεται από θέσεις προοδευτικές και πάνω από όλα λογικές. Η μη υπερψήφιση όμως από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης του υποχρεωτικού εμβολιασμού στο νοσηλευτικό προσωπικό και τους οργανισμούς πρόνοιας δεν γίνεται κατά την γνώμη μου από τέτοιες θέσεις. Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στους ηλικιωμένους άνω των 80 ετών όπου το 30% είναι ανεμβολίαστοι και στους φιλοξενούμενους σε οίκους ευγηρίας όπου το 20% είναι ανεμβολίαστοι . Το πρόβλημα επιτείνεται όταν οι άνθρωποι που τους περιθάλπτουν και τους φροντίζουν είναι επίσης ανεμβολίαστοι. Οι εκπαιδευτικοί , ευτυχώς, σε ποσοστό που προσεγγίζει το 80% έχουν εμβολιαστεί . Το 20% , που δεν είναι μικρό , μπορεί και πρέπει να περιοριστεί. Να το πούμε ακόμα μια φορά : με τις ζωές των ανθρώπων δεν παίζουμε ..

Ο Νίκος Μπίστης αρθρογραφεί κάθε Τετάρτη στο TVXS στην στήλη Πυξίδα. Είναι μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία. Πάει διακοπές με τα εγγόνια του. Θα επανέλθει στα τέλη Αυγούστου.

ONLINE || 1. ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ 2. ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ 3. ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ 4. ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΜΟΝΤΑΖ (Εκμάθηση Adobe Premiere). 

Πληροφορίες- δηλώσεις ενδιαφέροντος- Εγγραφές στο e-mail schoolofcinemagr@gmail.com και στο τηλέφωνο 6944143564.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: