Βάκχες της Νικαίτης Κοντούρη στην Επίδαυρο 13/08/2021 – κριτική Πανουσοπούλου Ντίνα

Σε παραγωγή της εταιρείας τέχνης Ars Aeterna και του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Ιωαννίνων – 5η Εποχή, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών –Επιδαύρου, η Νικαίτη Κοντούρη μας παρουσίασε την Παρασκευή, 13/08/21 τη σκηνοθετική της πρόταση γύρω από τις «Βάκχες» του Ευριπίδη. Το αρχαίο κείμενο έχει προσεγγιστεί κατά καιρούς ποικιλοτρόπως, από την αξέχαστη παράσταση της ομάδας του Θεόδωρου Τερζόπουλου το 1986, έως και την πολυδιαφημισμένη εμφάνιση του Σάκη Ρουβά ως Διονύσου το 2013.

vakxes

Η πρεμιέρα στην Επίδαυρο των Βακχών της Νικαίτης Κοντούρη βασίστηκε στη μετάφραση και στα θεωρητικά κείμενα του αείμνηστου Γιώργου Χειμωνά. Η ερμηνευτική προσέγγιση περιστρέφεται γύρω από το ερώτημα της ταυτότητας του Διονύσου, του διπλογεννημένου, από τη Σεμέλη και τον Δία, εστιάζει τόσο στην αμφισβήτηση της θεϊκής του υπόστασης, όσο και στην εδραίωση αυτής μέσω της λατρείας του, και πριμοδοτεί την αυτοαναφορική εναλλαγή μεταξύ ανθρώπινου και βακχικού προσωπείου.

Ως η μόνη τραγωδία με διονυσιακό περιεχόμενο, οι Βάκχες μας μυούν στα μυστήρια της ανθρώπινης συνείδησης, καθώς και της έξαρσης της λατρευτικής εμπειρίας. Όπως στα διονυσιακά τελετουργικά, έτσι και στις «Βάκχες» που απολαύσαμε χθες στην Επίδαυρο, η ψυχική έκσταση προκλήθηκε από έναν θίασο, μια ομάδα που δραματουργικά, φωνητικά και κινησιολογικά απογείωσε το νόημα της αρχαίας αυτής αινιγματικής τραγωδίας. Η μουσική των Θραξ Πανκc συνεισφέρει διαλογικά στη δράση, ο χορός των μαινάδων μετουσιώνει τη διονυσιακή μανία ως «μένος», δύναμη δηλαδή εξάπλωσης της λατρευτικής αυτής ομαδικής εμπειρίας. Εξαιρετικά κοστούμια από τη Λουκία Μινέτου και επικό μακιγιάζ από τον Αχιλλέα Χαρίτο. Όλοι οι ηθοποιοί έδωσαν τα μέγιστα στη σκηνή: Ο υπέροχος Άκης Σακελλαρίου ως προκλητικός Διόνυσος, η χαρισματική Ιωάννα Παππά ως ανδρόγυνος Τειρεσίας, ο συγκρατημένος Κάδμος – άριστος Δημήτρης Πετρόπουλος, ο εξαίσιος Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος ως Πενθέας που πενθεί την αμφισβλητηση της καθεστηκυίας τάξης , η ήρεμη δύναμη – αγγελιοφόρος Κωνσταντίνος Ασπιώτης, και φυσικά η Κωνσταντίνα Τακάλου που υποδύθηκε μοναδικά την Αγαύη.

Ιδιαίτερα στοιχεία από τα αναρίθμητα της παράστασης που αξίζει να σημειωθούν, το χαλί-καθρέφτης της συνείδησης και της ταυτότητας, τα παιχνίδια με το χώμα, το σπάσιμο των νερών που παραπέμπει στη γέννηση όταν η Αγαύη σφίγγει πάνω της το νεκρό γεμάτο αίματα κεφάλι του Πενθέα. Μία πραγματικά ανοιχτή σε πολλαπλές αναλύσεις παράσταση, αξίζει να την ξαναδούμε!!!

ONLINE || 1. ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ 2. ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ 3. ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ 4. ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΜΟΝΤΑΖ (Εκμάθηση Adobe Premiere). 

Πληροφορίες- δηλώσεις ενδιαφέροντος- Εγγραφές στο e-mail schoolofcinemagr@gmail.com και στο τηλέφωνο 6944143564.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: