Θεατρική Στήλη Ειμαρμένη│Ζωή Γκαϊδατζή: «Πιστεύω πως όλο αυτό το παράλογο σενάριο που ζούμε όπου νάναι ξεψυχάει γι αυτό και χτυπάει τόσο απάνθρωπα». Συνέντευξη: Ελίνα Καρδιακού, θεατρολόγος.

Ημερομηνία Δημοσίευσης 18.11.2021

Η θεατρική στήλη Eιμαρμένη συνομιλεί με τη Ζωή Γκαϊδατζή, sυγγραφέα του έργου Όταν ο Τσάρλι Τσάπλιν συνάντησε τον Θανάση Βέγγο. Το συγκεκριμένο έργο παρουσιάστηκε τον Οκτώβρη για τέσσερεις παραστάσεις στο Θέατρο Παραμυθίας (22,23,29 και 30/10) και επιστρέφει το Νοέμβρη για δύο ακόμη παραστάσεις, στις 19 και στις 26/11. Αυτή τη φορά στο Δημοτικό Κινηματοθέατρο «Γιάννης Ρίτσος». Με αφορμή τις παραστάσεις αυτές, που είναι ανοιχτές για όλους ανεξαιρέτως τους θεατές, η Ζωή Γκαϊδατζή μας μιλάει για τη διαδικασία της δημιουργίας του νέου της έργου άλλα και για την κατάσταση που επικρατεί, στο ελληνικό θέατρο και όχι μόνο, εν μέσω πανδημίας.   

Χάρης Γεωργιάδης: «Σε μία κοινωνία χωρίς ψυχαγωγία, η ασθένεια είναι δεδομένο αποτέλεσμα». Συνέντευξη: Ελίνα Καρδιακού, θεατρολόγος – στο πλαίσιο της Νέας Θεατρικής Στήλης «Ειμαρμένη».

Το «Κρυφό Σχολειό του Σινεμά» ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ιδρύεται σήμερα 11 Οκτωβρίου του 2021

«Κατερίνα Γώγου: Το γαμώτο που δεν έζησα», του Ανδρέα Ζαφείρη. ||| Παρουσίαση: Ελίνα Καρδιακού, θεατρολόγος στο πλαίσιο της Νέας Θεατρικής Στήλης «Ειμαρμένη»!!

Θεατρική στήλη «Ειμαρμένη» │Ανδρέας Ζαφείρης: «Όσο κι αν αυτό το δυστοπικό τοπίο γύρω μας φαίνεται παντοδύναμο, τόσο ο ποιητής όσο και ο μεμονωμένος άνθρωπος οφείλουν να γνωρίζουν ότι ουτοπία δεν είναι να πιστεύεις ότι θα αλλάξουν τα πράγματα, αλλά να πιστεύεις ότι θα μείνουν όπως είναι αυτή τη στιγμή». Επιμέλεια συνέντευξης: Ελίνα Καρδιακού, θεατρολόγος.

2021-11-21 00_03_29-Facebook_cleanup

Στο έργο σας αποφασίσατε να ασχοληθείτε με δύο σπουδαίους κινηματογραφικούς ηθοποιούς, τον Θανάση Βέγγο και τον Τσάρλι Τσάπλιν. Πώς εξελίχθηκε η έρευνα που κάνατε ώστε να καταλήξετε στο τελικό κείμενο;

Μελέτησα πολύ καλά τις βιογραφίες αλλά και την εργογραφία των δύο αυτών αγαπημένων ιερών τεράτων του κινηματογράφου. Ήξερα από την αρχή ότι αυτή η έρευνα θα αποκάλυπτε ότι έχουν πολλά κοινά στοιχεία στη θεματολογία αλλά και στην κινηματογραφική περσόνα του αθώου και ταλαιπωρημένου αγωνιστή της ζωής με όλα τα δυνατά τραγελαφικά στοιχεία. Ο κλαυσίγελως που είναι συνώνυμο της ζωής ήταν το σημείο συνάντησης που πυροδότησε την αλληλεπίδρασή τους πάνω στην σκηνή. Από κει και πέρα το χέρι μου δεν προλάβαινε να αποτυπώνει στο χαρτί τις σκηνές.

Εκτός από τον Θανάση Βέγγο και τον Τσάρλι Τσάπλιν στο έργο σας εντάξετε και μία γυναικεία παρουσία με έντονο συμβολισμό, την Ελευθερία. Τι σας οδήγησε σε αυτή την απόφαση;

Η ελευθερία ήταν πάντα το ζητούμενο στις ζωές αλλά και στην καλλιτεχνική πορεία και του Θανάση αλλά και του Τσάρλι. Πάντα πλήρωναν το βαρύ τίμημα γι αυτή τους την επιλογή που μεταφράζεται σε απαξίωση, οικονομικές καταστροφές, εξορίες και πολύ καθυστερημένη αναγνώριση. Ο λαός όμως τους λάτρεψε και αυτό επειδή και ο λαός διψάει για ελευθερία.

Από την έναρξη της τρέχουσας καλλιτεχνικής περιόδου ένα μεγάλο μέρος του κοινού δεν έχει πλέον την ελευθερία να παρακολουθήσει θεατρικές παραστάσεις γιατί αποκλείεται από τη συντριπτική πλειοψηφία των θεατρικών σκηνών. Πώς πιστεύετε ότι πρέπει να αντιμετωπίσουμε το έλλειμμα δημοκρατίας που δημιουργείται από αυτή την εξέλιξη;

Δυστυχώς ζούμε την καταπάτηση της ελευθερίας και μάλιστα σε καθεστώς δημοκρατίας. Όλα γύρω πάνε να σε πείσουν να παραχωρήσεις όλο και μεγαλύτερο κομμάτι της προσωπικής σου ελευθερίας, να σου φυτέψουν ενοχές και φόβο. Μόνο ένα τρόπο βλέπω ώστε να μπορέσει ο σημερινός άνθρωπος να αντιμετωπίσει αυτό το έλλειμμα: Την άρνηση του φόβου. Μην παραδίνεστε στο φόβο, μην μετατρέπεστε σε ρομπότ, πιστέψτε στη δύναμή σας, αλληλοστηριχθείτε.

Η παράσταση του έργου σας Όταν ο Τσάρλι Τσάπλιν συνάντησε τον Θανάση Βέγγο, δέχεται όλους τους θεατές χωρίς διακρίσεις. Ποια είναι η ανταπόκριση του κοινού σε αυτή την πρωτοβουλία;

Οι θεατές προσέρχονται αδιακρίτως σύμφωνα με τις επιβαλλόμενες προφυλάξεις. Σεβόμαστε απόλυτα το δικαίωμα του κάθε ανθρώπου στην κοινή θεία μετάληψη της πνευματικής και ψυχικής επικοινωνίας και μάλιστα δια ζώσης που έχει και τη μεγαλύτερη αξία. Το θέατρο είναι πραγματικά μαγικό επειδή είναι ζώσα τέχνη, όχι κονσέρβα. Στεναχωρήθηκα πολύ βέβαια που κάποιοι φίλοι που έχουν επιλέξει να μην κάνουν εμβόλιο ούτε ράπιντ τέστ αποκλείστηκαν από την παράστασή μας αν και επιθυμούσαν να γίνουν συμμέτοχοι.

gaidatzi 001

Πώς βλέπετε την μετά Covid – 19 εποχή στο θέατρο και τι πρέπει να γίνει έτσι ώστε η επιστροφή στην κανονικότητα να είναι όσο το δυνατόν πιο ομαλή;

Πιστεύω πως όλο αυτό το παράλογο σενάριο που ζούμε όπου νάναι ξεψυχάει γι αυτό και χτυπάει τόσο απάνθρωπα. Ήδη καταρρίπτονται οι μύθοι του αλτρουιστή ασφαλούς και του ασυνείδητου συνωμοσιολόγου σαν χάρτινοι πύργοι. Είμαστε όλοι θύματα της ίδιας μεθόδου. Η κανονικότητα θα επιστρέψει μόνο όταν καταλάβουμε ότι ο διχασμός είναι η καταδίκη μας. Είμαι πολύ αισιόδοξη επειδή παρόλο το δηλητήριο βλέπω γύρω μου το ισχυρό αντίδοτο της ανθρωπιάς. Το θηρίο έχει αρχίσει να ξεψυχάει και δεν μιλάω για κανένα ιό και καμία κόρη.

ONLINE || 1. ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ 2. ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ 3. ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ 4. ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΜΟΝΤΑΖ (Εκμάθηση Adobe Premiere). 

Πληροφορίες- δηλώσεις ενδιαφέροντος- Εγγραφές στο e-mail schoolofcinemagr@gmail.com και στο τηλέφωνο 6944143564.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.