Ακίνητο Ποτάμι (2018) του Άγγελου Φραντζή || κριτική Γιάννη Καραμπίτσου [2/5] – Επιστήμη εναντίον Θρησκευτική Πίστη ισοπαλία;;;

Δεν το κρύβω ότι με τον Άγγελο Φραντζή είμαι θετικά προδιατεθειμένος. Ότι βλέποντας την ταινία εξαιτίας και του ότι ξέρει να κάνει καλό κινηματογράφο ήθελα να μου αρέσει πολύ. Την παρακολούθησα με μεγάλο ενδιαφέρον και ως θέμα και ως καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Ως ερμηνείες επίσης, ως σκηνοθεσία, ως εγχείρημα δύσκολο και  ταυτόχρονα σημαντικό. Ταρκοφσκικό το ερώτημα της ταινίας. Επιστήμη και Ορθολογισμός ή Πίστη ;;;

Ευτυχία (2019) του Άγγελου Φραντζή || Οι κίνδυνοι του Κλασικού Αφηγηματικού Κινηματογράφου || Κριτική Γιάννη Καραμπίτσου [3/5]

Συμπληρώστε τη δήλωση ενδιαφέροντος:

akinito potami poster

Κακή Χρήση της Επιστήμης ή θρησκευτικές δεισιδαιμονίες;; Όταν μια κοινότητα ανθρώπων έχει την εκκλησία της με την ελπίδα που φέρνει και τα θαύματά της είναι δυνατόν μια εταιρία χωρίς τη συμμετοχή αυτών των ανθρώπων που ζουν εκεί να παίρνει αποφάσεις για το μέλλον και τη ζωή τους;; ακόμα και αν είναι θεωρητικά για το καλό τους;; Ένα ζευγάρι που αγαπιέται όταν τίθεται ένα ερώτημα τέτοιο, αφού έμεινε έγκυος χωρίς να κάνουμε έρωτα πως είναι δυνατόν να μην με απάτησε;; παραμένει ζευγάρι αγαπημένο;;; η εμπιστοσύνη αίρεται;; δεν έπρεπε ο πρωταγωνιστής να πιστέψει την ηρωίδα;; δεν ξέρω ρε παιδιά τι έπρεπε. Η ταινία αφήνει ανοιχτά το ενδεχόμενα να υπάρχει συνωμοσία πίσω από όλα αυτά που εμφανίζονται ως θαύμα, ο νεκρός που βλέπει στον ύπνο της η ηρωίδα να μην είναι νεκρός και πάει λέγοντας. Περισσότερο κλείνει πάντως προς το θαύμα και ότι η ηρωίδα η υπέροχη Κάτια Γκουλιώνη έχει στην κοιλιά της ένα θεϊκό δώρο (Πολύ καλός και ο Ανδρέας Κωνσταντίνου). Εντέλει;;; αυτά τα δύο που συγκρούονται δεν μπορούν να συνυπάρξουν. Η ταινία Ακίνητο Ποτάμι δεν συνθέτει τις αντιφάσεις της. Είναι αυτό πλεονέκτημα για την ταινία;;; Πολυσημία ή διφορούμενο;; Ανοικτό το τέλος που λειτουργεί υπέρ της ταινίας;; Όχι κατά τη δική μου γνώμη !! Ο Ταρκόφσκι που αναφέρεται από κάποιους κριτικούς ως έμπνευση είναι ξεκάθαρος. Υπερβατικός, πιστός και μυστικιστής. Αλλά μεγάλος ποιητής της κινούμενης εικόνας και πνευματικός, φιλοσοφημένος ολοκληρωμένος καλλιτέχνης και δημιουργός.  Το Ακίνητο Ποτάμι εδώ παραμένει Ακίνητο αλλά όχι Ποτάμι !!! Η εικαστικότητα και καλλιτεχνικότητα της ταινίας στα ύψη, χρήση της κινηματογραφικής γλώσσας άψογη από έναν έλληνα δημιουργό του κινηματογράφου από τους καλύτερους που διαθέτουμε αλλά για τα δικά μου δεδομένα παραμένει δυσκίνητη με έναν τρόπο που δεν προσδίδει στο συνολικό αποτέλεσμα και την πληρότητα του έργου τέχνης !!! Διχασμός Θρησκευτικής Πίστης και Επιστήμης ή Πάντρεμά τους ;;; ή και τα δύο ;;; Θρησκευτική Πίστη και Επιστήμη μπορούν αλήθεια να παντρευτούν;; ή διαλεκτικά να συντεθούν;;; και να δημιουργήσουν ένα Ακίνητο μεν αλλά Ποτάμι δε;;;

Η Ευνοούμενη του Ευνοούμενου κ. Λάνθιμου || κριτική του Γιάννη Καραμπίτσου [2/5]

Η ευνοούμενη του Γιώργου Λάνθιμου | Κριτική του Νίνου Φενέκ Μικελίδη | Πολύ Καλός Τεχνίτης χωρίς προσωπικό στυλ πραγματικού δημιουργού (2/5)

“Περί “Κυνόδοντα”, Oscar, κριτικής και αισθητικής κινηματογράφου, ηθικής, αισθητικής και δημοσιογραφικής δεοντολογίας” του Γιάννη  Καραμπίτσου

Κούφιος κυνόδοντας; του Αδάμ  Αδαμόπουλου

Arturo Ripstein: Το κάστρο της αγνότητας (1972), «Έξω είναι  άσχημα»

Ο Arturo Ripstein μιλά με την Paz Alicia Garciadiego για το “Κάστρο της Αγνότητας”  (1972)

ROMA 2018 του Αλφόνσο Κουαρόν η καλύτερη ταινία του 2018 , από τις συγκλονιστικότερες του 21ου αιώνα | του Γιάννη Καραμπίτσου

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.