Η Εταιρία Ελλήνων Σκηνοθετών, ο ΣΑΠΟΕ, η ΕΣΠΕΚ, η Ένωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ, η Ένωση Τεχνικών Ελληνικού Κινηματογράφου (Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.-O.T.) παίρνουν θέση για την πρόσφατη κρίση στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου

Παρέμβαση της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών για την πρόσφατη κρίση στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου

12 Μαΐου 2021

 

Και η Εταιρία Ελλήνων Σκηνοθετών παίρνει θέση στο θέμα των ημερών.

Η διχοτόμηση της κινηματογραφικής κοινότητας συνεχίζεται με επίκεντρο το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και τις καταγγελίες για αδιαφάνεια από μερίδα δημιουργών που υποστηρίζουν ότι ανάμεσα στους αναγνώστες-αξιολογητές στους οποίους ανέθεσε το ΕΚΚ την ανάγνωση και αξιολόγηση εκκρεμών προτάσεων υπήρχαν και δημιουργοί που είχαν καταθέσει και οι ίδιοι σχέδια προς έγκριση τα οποία και εγκρίθηκαν και τελικά από το Κέντρο.

ekk

Μπορείτε να διαβάσετε εδώ την ανακοίνωση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Στο πλευρό του βρίσκεται μεγάλη μερίδα της κοινότητας: διαβάστε το δελτίο Τύπου του ΣΑΠΟΕ (Συνδέσμου Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων) εδώ, την ανακοίνωση της ΕΣΠΕΚ και την ανακοίνωση της Ένωσης Ελληνικού Ντοκιμαντέρ.

Η Ένωση Τεχνικών Ελληνικού Κινηματογράφου & Τηλεόρασης Οπτικοακουστικός Τομέας (Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.-O.T.) στη δική της δήλωση στηρίζει το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου αλλά όχι και τις λανθασμένες επιλογές του. Κριτική ασκεί στο ΕΚΚ και η Εταιρία Ελλήνων Σκηνοθετών, στη δική της παρέμβαση που μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω αυτούσια.


Παρέμβαση της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών για τη πρόσφατη κρίση στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου

Με τις τελευταίες αποφάσεις του, το Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της αξιολόγησης 377 προτάσεων, από τις οποίες εγκρίθηκαν 80 που χρηματοδοτήθηκαν με το συνολικό ποσό των τεσσάρων εκατομμυρίων, τετρακοσίων σαράντα χιλιάδων και πεντακοσίων (4.440.500) ευρώ.

Θα δεχθούμε ότι το Δ.Σ. επιτέλους ξεκαθάρισε την εικόνα που είχε δημιουργηθεί μέσα στους κόλπους της κινηματογραφικής κοινότητας ως προς την αποτελεσματικότητα, αλλά και την ίδια την ύπαρξη του Ε.Κ.Κ. Όμως, ο τρόπος που επέλεξε να κλείσει τις συσσωρευμένες εκκρεμότητες χρόνων, πλήττει για άλλη μια φορά το κύρος του ίδιου του Κέντρου, αναδεικνύοντας την έλλειψη διαφάνειας και αξιοκρατίας.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ

  1. Οι αποφάσεις αυτές αφορούσαν προτάσεις που οι δημιουργοί τους (σεναριογράφοι, σκηνοθέτες και παραγωγοί) είχαν καταθέσει για έγκριση και χρηματοδότηση εδώ και πολύ καιρό.

  2. Όπως διαμορφώθηκε η κατάσταση σήμερα, εξυπηρετεί τα Υπουργεία Οικονομικών και Πολιτισμού, καθώς δεν υποχρεώνονται να καταβάλουν τα αναγκαία κονδύλια για σοβαρές χρηματοδοτήσεις. Ακόμη και οι πρόσφατες χρηματοδοτήσεις που ανακοίνωσε το Δ.Σ. του Ε.Κ.Κ. δεν είναι επαρκείς για μια Κινηματογραφία υψηλού επιπέδου. Το ποσό των 4.440.500 ευρώ που ανακοινώθηκε, αντιστοιχεί σε περίπου 1.800.000 ευρώ τον χρόνο, δηλαδή ποσό περίπου ίσο με το 50% μιας καλής μέσης ευρωπαϊκής κινηματογραφικής παραγωγής. Σε αυτό το μικρό ετήσιο κονδύλι κυριολεκτικώς στριμώχνονται Έλληνες κινηματογραφικοί δημιουργοί, οι οποίοι καλούνται με αυτή την πενιχρή χρηματοδότηση να υλοποιήσουν 7 ταινίες μεγάλου μήκους, 10 ταινίες μικρού μήκους, 4 ταινίες ντοκιμαντέρ, να γράψουν 7 σενάρια και παράλληλα, να χρηματοδοτηθούν και κάποιες ξένες παραγωγές κάθε χρόνο…!!

ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ

Οι παράλογες καθυστερήσεις, κατά παράβαση των ίδιων των κανονισμών λειτουργίας του Ε.Κ.Κ., επέτειναν το κλίμα αβεβαιότητας και ανασφάλειας στους δημιουργούς, σχετικά με τη δυνατότητα άσκησης της εργασίας τους, και αύξησαν την έλλειψη εμπιστοσύνης προς το Ε.Κ.Κ., τον μοναδικό φορέα στήριξης των κινηματογραφιστών.

Κυρίως απογοήτευσαν τους νέους κινηματογραφικούς δημιουργούς που ζούσαν με την αγωνία, αναμένοντας επί μακρόν μια απόφαση από ένα δημόσιο φορέα.

ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ Δ.Σ. ΤΟΥ Ε.Κ.Κ.

  1. Τα μέλη του σημερινού Δ.Σ. του Ε.Κ.Κ. δεν θα πρέπει να νιώθουν ικανοποίηση, ούτε από τον αριθμό των προτάσεων που ενέκριναν (μόλις το 21% αυτών που υποβλήθηκαν), ούτε από το ποσό που συνοδεύει κάθε πρόταση, καθώς γνωρίζουν τις πραγματικές ανάγκες μιας παραγωγής. Γιατί λοιπόν δεν διεκδίκησαν περισσότερα χρήματα από το Υπουργείο Πολιτισμού, ως όφειλαν;

  2. Πώς το Ε.Κ.Κ. διαφυλάσσει την αξιοπιστία των αποφάσεών του όταν, κόντρα σε κάθε έννοια δεοντολογίας, δέχθηκε να εγκρίνει τέσσερις προτάσεις με συνολικό ποσό ύψους 522.500 ευρώ, τη στιγμή που οι σχετικές αιτήσεις είχαν υποβληθεί από δημιουργούς που ταυτόχρονα ήταν αξιολογητές (readers), οι οποίοι αξιολόγησαν προτάσεις, έστω, άλλων δημιουργών αλλά το έπραξαν εντός του ίδιου χρονικού κύκλου κατά τον οποίο κρίνονταν και οι δικές τους προτάσεις;

  3. Φρόντισε άραγε το Ε.Κ.Κ. να μην δημιουργηθούν ξανά μονοπωλιακές καταστάσεις, καθώς υπάρχουν συγκεκριμένες εταιρείες ο οποίες έλαβαν περισσότερες από δύο, τρεις και τέσσερεις παραγωγές;

  4. Γιατί το Ε.Κ.Κ. δεν σεβάστηκε καταξιωμένους κινηματογραφιστές με επώνυμο δημιουργικό έργο, τις προτάσεις των οποίων απέρριψε στη συντριπτική πλειοψηφία τους;

  5. Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ενός οργανισμού όπως είναι το Ε.Κ.Κ. δεν μπορεί να μετατρέπονται σε τεχνοκράτες που ανακοινώνουν τη διεκπεραίωση της εργασίας τους, παραθέτοντας μόνο αριθμούς και ποσά. Πρωτίστως, καλούνται να υπηρετήσουν και να προωθήσουν από τη θέση τους μια Τέχνη που αποτυπώνει τη ματιά των δημιουργών πάνω στην κοινωνία που ζουν. Στις έως τώρα ανακοινώσεις του νέου Δ.Σ. του Ε.Κ.Κ. απουσιάζει δυστυχώς οποιαδήποτε καλλιτεχνική ματιά ή ευαισθησία.

  6. Η απάντηση του Ε.Κ.Κ., σχετικά με τις επιφυλάξεις που διατύπωσαν δημιουργοί για το προφανές ασυμβίβαστο μεταξύ αξιολογητή και χρηματοδοτούμενου, δεν αποτελεί άλλοθι. Γίνεται για λόγους εντυπωσιασμού και δεν απαντά επί της ουσίας στους τεκμηριωμένους προβληματισμούς για τη νομιμότητα των σχετικών αποφάσεων. Όποιος διαβάσει τους όρους και τις προϋποθέσεις που θέτει το CreativeEurope, γνωρίζει πως οι readers-αξιολογητές που αυτό χρησιμοποιεί δεσμεύονται με ρήτρες, είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης και οφείλουν να απέχουν από οποιαδήποτε ενέργεια δύναται να δημιουργήσει ασυμβίβαστο με το ρόλο τους. Πόσο μάλλον, λοιπόν, να αιτηθούν χρηματοδότηση, ενώ ταυτόχρονα αξιολογούν αιτήσεις χρηματοδότησης συναδέλφων τους…!

  7. Υπάρχει θολό τοπίο μεταξύ των readers-αξιολογητών, των οποίων ο ρόλος είναι καθαρά συμβουλευτικός, της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Παραγωγής του Ε.Κ.Κ., μέσα από τις απαντήσεις που δίνει, του Γενικού Διευθυντή και του Διοικητικού Συμβουλίου, σχετικά με το ποιος κάνει την εισήγηση και ποιος τελικά παίρνει την ευθύνη των εγκρίσεων. Αυτή η έωλη διαδικασία είναι το κλειδί που πλήττει τη διαφάνεια των εγκρίσεων του δημοσίου χρήματος.

Από την στιγμή που το Διοικητικό Συμβούλιο δεν όρισε όρους και κανόνες της όλης διαδικασίας και δεν τους δημοσιοποίησε σε Φ.Ε.Κ. ώστε να τους γνωρίζουν έγκαιρα οι ενδιαφερόμενοι, ζητάμε να ακυρωθούν όλες οι εγκρίσεις χρηματοδότησης ταινιών και να επανεξεταστούν οι προτάσεις, καθώς η διαδικασία αποδείχθηκε παράτυπη και δεν μπορεί να καλυφθεί από καμία απόφαση Διοικητικού Συμβουλίου.

Μετά τις επώνυμες δίκαιες καταγγελίες, η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών θα στηρίξει τους σκηνοθέτες και τους κινηματογραφιστές που θα προσβάλουν νομικά την έωλη αυτή διαδικασία.

Τέλος, καλούμε τον Υφυπουργό Σύγχρονου Πολιτισμού να πάρει θέση και να δώσει λύση στο πρόβλημα που δημιουργήθηκε στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, καθώς δεν είναι άμοιρος ευθυνών μέσα από τη θέση που κατέχει.

Η Κινηματογραφία και ο Πολιτισμός χρειάζονται ανασυγκρότηση με όραμα, σχέδιο και πρόγραμμα, δίνοντας ίσες ευκαιρίες σε όλους τους δημιουργούς, χωρίς αποκλεισμούς.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών

Ο ΣΑΠΟΕ αναφορικά με το Δ.Σ. του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου

Ο ΣΑΠΟΕ για τις διαμαρτυρίες που ακούστηκαν όσο αφορά τη διαδικασία αξιολόγησης 367 προτάσεων που εκκρεμούσαν για πάνω από δύο χρόνια.

Διαβάστε παρακάτω αυτούσια την επιστολή που έστειλε ο ΣΑΠΟΕ.


Ο Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων χαιρέτισε από την πρώτη στιγμή το διορισμό του σημερινού Δ.Σ. του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, προεδρεύοντος του κ. Μάρκου Χολέβα, από το ΥΠΠΟΑ ως μια κίνηση αναγνώρισης της σύγχρονης, υγιούς κι εξωστρεφούς κινηματογραφικής κοινότητας της χώρας.

Η θέση αυτή επιβεβαιώνεται διαρκώς, παρακολουθώντας ένα οργανισμό που, υπό την καθοδήγηση και τις αποφάσεις του συγκεκριμένου Δ.Σ. του, καταφέρνει να γεφυρώσει κενά και παλινωδίες ετών.

Μιλάμε, φυσικά, για το γεγονός ότι από την ημέρα διορισμού του νέου Δ.Σ. την 25η Σεπτέμβρη του 2020 μέχρι σήμερα, το ΕΚΚ κατόρθωσε να ολοκληρώσει τη διαδικασία αξιολόγησης 367 προτάσεων που εκκρεμούσαν για πάνω από δύο χρόνια, προκαλώντας προβλήματα ουσιώδη και εξευτελιστικά για τους Έλληνες παραγωγούς.

Μιλάμε, επίσης, για το γεγονός ότι μέσα στους 8 μήνες υπηρεσίας του Δ.Σ., το ΕΚΚ κατόρθωσε να ολοκληρώσει τη διαδικασία σύνταξης και δημοσίευσης του νέου Χρηματοδοτικού Κανονισμού του οργανισμού, που εκκρεμούσε για πάνω από 8 χρόνια, δημιουργώντας προϋποθέσεις για ένα σύγχρονο και διεθνή οργανισμό στο πλευρό των επαγγελματιών του κινηματογράφου.

Το γεγονός ότι την ίδια ακριβώς μέρα δημοσιοποίησης όλων αυτών, αντί για συγχαρητήρια, ακούστηκαν φωνές διαμαρτυρίας για «αμφιλεγόμενες» και «διαβλητές» διαδικασίες αξιολόγησης δυστυχώς δεν προκαλεί έκπληξη. Είναι μια ακόμη θλιβερή υπενθύμιση ότι, δίπλα στους ενεργούς κι εξωστρεφείς επαγγελματίες του ελληνικού κινηματογράφου, θα υπάρχουν πάντα κι αυτοί που αντιμετωπίζουν το επάγγελμά μας με λογικές παρωχημένες και με μικρόνοια.

Οι φωνές αυτές ήταν και παραμένουν μειοψηφία κι, ως τέτοιες, θα απομονωθούν από τις υγιείς δυνάμεις του ελληνικού κινηματογράφου.

ΣΑΠΟΕ

Δελτίο Τύπου της ΕΣΠΕΚ για το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου

10 Μαΐου 2021  

Και η Ένωση Σκηνοθετών – Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου (ΕΣΠΕΚ) αντιτίθεται στις φωνές που κατηγορούν το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου για αδιαφάνεια.

Πληθαίνουν οι φωνές που αντιτίθενται σε όσους τις τελευταίες ημέρες κατηγορούν το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου για αδιαφάνεια, υποστηρίζοντας πως ανάμεσα στους αναγνώστες-αξιολογητές στους οποίους ανέθεσε το ΕΚΚ την ανάγνωση και αξιολόγηση εκκρεμών προτάσεων υπήρχαν και δημιουργοί που είχαν καταθέσει και οι ίδιοι σχέδια προς έγκριση τα οποία και εγκρίθηκαν και τελικά από το Κέντρο.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

της Ένωσης Σκηνοθετών – Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου (ΕΣΠΕΚ)

10.05.2021

Εδώ και πολλά χρόνια, δύο ήταν τα σταθερά ζητούμενα από τις εκάστοτε διοικήσεις του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου:

α) Να δημοσιεύσουν έναν νέο κανονισμό προγραμμάτων χρηματοδότησης που θα συνομιλεί με το σύγχρονο ευρωπαϊκό οπτικοακουστικό τοπίο.

β) Να αξιολογήσουν τις συσσωρευμένες αιτήσεις χρηματοδότησης (οι διοικήσεις δεν τηρούσαν τα χρονοδιαγράμματα με αποτέλεσμα να υπάρχουν σταθερά περίπου 400 αιτήσεις σε αναμονή 2,5 ετών), ώστε να επέλθει ροή στις εγκρίσεις και να γίνουμε επιτέλους αξιόπιστοι όχι μόνο απέναντι στους αλλοδαπούς συμπαραγωγούς και στα ευρωπαϊκά προγράμματα, αλλά και στους ίδιους τους Έλληνες δημιουργούς.

Η τωρινή διοίκηση κατάφερε μέσα σε επτά μόλις μήνες και να δημοσιεύσει έναν νέο σύγχρονο κανονισμό και να επιλύσει τον γόρδιο δεσμό των προτάσεων. Πώς έγινε αυτό;

Με το να αποφασίσει να προσλάβει μεμονωμένους αναγνώστες – αξιολογητές — 26 στον αριθμό — στο πρότυπο των ευρωπαϊκών προγραμμάτων (Eurimages, Creative Europe –Media). Η παραπάνω διαδικασία —που αποτελεί πετυχημένη ευρωπαϊκή πρακτική— ανακοινώθηκε δημόσια και αναλυτικά στις αρχές του χρόνου, και δεν υπήρξε τότε καμία αντίδραση ή παρατήρηση από κανένα κινηματογραφικό φορέα.

Ο κάθε αναγνώστης στέλνει απλά στον Οργανισμό τη γραπτή αξιολόγηση του, χωρίς να συνομιλεί με μέλη της διοίκησης ή με τους άλλους αξιολογητές, μη γνωρίζοντας καν ποιοι συμμετέχουν στο ίδιο πρόγραμμα με αυτόν. Την τελική δε έγκριση ή απόρριψη ενός φακέλου, δεν την έχουν οι αξιολογητές αλλά οι εκάστοτε υπεύθυνοι του Κέντρου Κινηματογράφου, μιας και ο ρόλος των αξιολογητών είναι γνωμοδοτικός, έχοντας πρόσβαση μόνο στους καλλιτεχνικούς και όχι στους οικονομικούς φακέλους.

Επειδή λοιπόν δεν υπάρχουν πια επιτροπές όπως παλιότερα, μας είναι αυτονόητο, πως δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να υπάρξει οποιαδήποτε συνάφεια και συνδιαλλαγή.

Για αυτούς τους λόγους εναντιωνόμαστε τόσο σε αυτούς που χρησιμοποιούν το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου για να κάνουν φτηνή αντιπολίτευση, όσο και σε εκείνους που προτάσσουν το προσωπικό τους συμφέρον και εκθέτουν άκριτα συνάδελφους τους κινηματογραφιστές —στη συγκεκριμένη περίπτωση νέους, αλλά ήδη εγνωσμένης αξίας— σπέρνοντας τον διχασμό και παρεμποδίζοντας τη σταθερότητα και την ομαλή συνέχεια του Κέντρου Κινηματογράφου.

Αναμένουμε με αγωνία την εφαρμογή του νέου χρηματοδοτικού κανονισμού και φυσικά δεν επαναπαυόμαστε —θα είμαστε σε εγρήγορση ώστε αν κατά την εφαρμογή του διαπιστώσουμε την οποιαδήποτε έλλειψη ή παραφωνία, να την αναφέρουμε και να διεκδικήσουμε όποια αλλαγή και διόρθωση κριθεί απαραίτητη.

Τέλος, καλούμε όλες τις δυνάμεις του οπτικοακουστικού τομέα να ενώσουμε τις φωνές μας για να διεκδικήσουμε όλοι μαζί τον συντονισμό των αρμόδιων Υπουργείων με στόχο μια εθνική κινηματογραφική πολιτική που θα διαθέτει περισσότερα εφόδια για το Ελληνικό Σινεμά και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Μόνο με ισχυρό Εθνικό Κέντρο Κινηματογράφου μπορούμε να έχουμε ισχυρή και εξωστρεφή εθνική κινηματογραφία!

Το Δ.Σ. της ΕΣΠΕΚ

Η Ένωση Τεχνικών Ελληνικού Κινηματογράφου & Τηλεόρασης Οπτικοακουστικός Τομέας (Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.-O.T.) στη δική της δήλωση που μπορείτε να διαβάσετε αυτούσια παρακάτω στηρίζει το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου αλλά όχι και τις λανθασμένες επιλογές του.


Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΚΑΙΣΑΡΑ ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΙΜΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΤΙΜΙΑ

Οι εγκρίσεις χρηματοδοτήσεων του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, ξεσήκωσαν θύελλα αντιδράσεων στον κινηματογραφικό χώρο.

Αιτία η έγκριση σχεδίων που είχαν καταθέσει readers.

Κριτές και κρινόμενοι οι ίδιοι.

Η απάντηση του Δ.Σ. του Ε.Κ.Κ. προς την κινηματογραφική κοινότητα ότι ναι μεν….. αλλά υπήρχαν και άλλα σενάρια των readers που δεν εγκρίθηκαν, προκαλεί κλαυσίγελο.

Η επίκληση, δε, ότι έτσι γίνεται και στην Ευρώπη, μας κάνει να αναρωτιόμαστε, αν όντως γνωρίζουν τις συνθήκες εγκρίσεων των άλλων ευρωπαϊκών χωρών.

Ένα Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου με ελλιπή οικονομική στήριξη από το Υπουργείο Πολιτισμού και μια μερίδα παραγωγών αυτοϊκανοποιούνται, όταν μετά από σχεδόν τρία χρόνια προεγκρίνονται χρηματοδοτήσεις για μόλις 43 σχέδια, έναντι 182 κατατεθειμένων προτάσεων, δηλαδή ποσοστό μόνο 23,63% (εγκρίθηκαν: 6 μεγάλου μήκους, 4 μεγάλου μήκους από νέους σκηνοθέτες, 8 ντοκιμαντέρ, 25 μικρού μήκους).

Η Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.-O.T., όπως πολλές φορές έχει δημοσίως τοποθετηθεί, στηρίζει τον θεσμό του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, οφείλει, όμως, να ασκεί κριτική σε λάθος επιλογές και πρακτικές.

Οι σκηνοθέτες, οι σεναριογράφοι, οι τεχνικοί, οι ηθοποιοί και εν γένει η κινηματογραφική κοινότητα ΔΕΝ ευθύνεται για την ΜΗ ύπαρξη εσωτερικού κανονισμού του Ε.Κ.Κ., δεν ευθύνεται για την ΜΗ ύπαρξη χρηματοδοτικού κανονισμού, δεν ευθύνεται για την λειτουργία του Ε.Κ.Κ.

Οι υγιείς δυνάμεις του ελληνικού κινηματογράφου είναι εδώ για να στηρίζουν και να κρίνουν το θεσμό και όχι για να χειροκροτούν με σκοπό ιδιοτελή συμφέροντα.

Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.-Ο.Τ.

Και η Ένωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ στηρίζει το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου 10 Μαΐου 2021

 

Συνεχίζονται οι ανακοινώσεις που αντιτίθενται στις φωνές που κατηγορούν το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου για αδιαφάνεια.

Πληθαίνουν οι φωνές που αντιτίθενται σε όσους τις τελευταίες ημέρες κατηγορούν το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου για αδιαφάνεια, υποστηρίζοντας πως ανάμεσα στους αναγνώστες-αξιολογητές στους οποίους ανέθεσε το ΕΚΚ την ανάγνωση και αξιολόγηση εκκρεμών προτάσεων υπήρχαν και δημιουργοί που είχαν καταθέσει και οι ίδιοι σχέδια προς έγκριση τα οποία και εγκρίθηκαν και τελικά από το Κέντρο.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
της
ΕΝΩΣΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
10.05.2021

Η Ένωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ (ΕΕΝ) χαιρετάει τη λύση που έδωσε σε χρόνια προβλήματα λειτουργίας του ΕΚΚ η καινούργια διοίκησή του, μόλις λίγους μήνες μετά τη διορισμό της.

Δημοσίευσε έναν καινούργιο χρηματοδοτικό κανονισμό, πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα και τις ανάγκες της σύγχρονης παραγωγής κινηματογραφικών έργων που, μεταξύ άλλων, δίνει τη δυνατότητα χρηματοδότησης ντοκιμαντέρ μέσα από όλα τα χρηματοδοτικά προγράμματα, από τα όποια μέχρι στιγμής αποκλειόταν (ανάπτυξη, μικρού μήκους, κλπ). Ένα πάγιο αίτημα της Ένωσης Ελληνικού Ντοκιμαντέρ, από την ίδρυσή της το 2013, επιτέλους εφαρμόζεται: η αντιμετώπιση του ντοκιμαντέρ ως ισότιμου κινηματογραφικού είδους. Ελπίζουμε ότι το ύψος του ποσού της χρηματοδότησης θα είναι αντίστοιχο των σύγχρονων αναγκών της παραγωγής του είδους και ότι το ποσοστό που θα αναλογεί στο ντοκιμαντέρ θα αντιστοιχεί στην δηλωμένη αναγνώριση της σημασίας του. Θα είμαστε εδώ για να παρακολουθούμε τόσο την εφαρμογή του νέου κανονισμού όσο και το ανά περίοδο εγκρίσεων ύψος χρηματοδότησης, συμβάλλοντας με τις προτάσεις μας όπως κάναμε τα τελευταία 8 χρόνια.

Ταυτόχρονα η παρούσα διοίκηση του ΕΚΚ έλυσε σε μηδενικό σχεδόν χρόνο εκκρεμότητες χρηματοδότησης ταινιών από έναν όγκο προτάσεων που είχαν συσσωρευτεί από τα τέλη του 2018 (γύρω στις 400). Αυτό το πέτυχε προσλαμβάνοντας μεμονωμένους αναγνώστες – αξιολογητές (readers) διαδικασία που δόθηκε στη δημοσιότητα από το ΔΣ του ΕΚΚ στις αρχές του χρόνου.

Και ενώ τότε δεν υπήρξε καμία αντίδραση ούτε για τα ονόματα των αξιολογητών ούτε για τη διαδικασία, σήμερα μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, έχει ξεσηκωθεί από συναδέλφους ένας θόρυβος σχετικά με την αντικειμενικότητα της τελευταίας αξιολόγησης, εντελώς άδικος τόσο απέναντι σε ένα ΔΣ που πασχίζει και το απέδειξε, να αποκαταστήσει το κύρος του ΕΚΚ μέσα από διαδικασίες απολύτως διαφανείς και σύμφωνες με τις διεθνείς πρακτικές, όσο και απέναντι σε συναδέλφους αξιολογητές που ανέλαβαν το δύσκολο έργο της αξιολόγησης των προτάσεων .

Τέτοιες πρακτικές εκθέτουν συναδέλφους και δημιουργούν ένα άσχημο κλίμα που αποβαίνει τελικά εις βάρος της ελληνικής κινηματογραφικής κοινότητας συνολικά, αλλά και της κοινότητας των ντοκιμαντεριστών ειδικότερα.

Το ΔΣ της ΕΕΝ

https://flix.gr/

ONLINE || 1. ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ 2. ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ 3. ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ 4. ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΜΟΝΤΑΖ (Εκμάθηση Adobe Premiere). 

Πληροφορίες- δηλώσεις ενδιαφέροντος- Εγγραφές στο e-mail schoolofcinemagr@gmail.com και στο τηλέφωνο 6944143564.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: