Θέατρο Εμπρός 27.11.2012 |Ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα σωτηρίας του Εμπρός φτάσαμε εκεί για κάτι περισσότερο ελπιδοφόρο και ανατρεπτικό του Γιάννη Καραμπίτσου

Δεν γνωρίζουμε τι ακριβώς έχει διαμειφθεί τον τελευταίο καιρό στο θέατρο Εμπρός και γενικότερα θα λέγαμε, πέρα από το ότι εκ του μακρόθεν μέσω των δημοσιεύσεων στο περιοδικό μας υποστηρίζαμε τις εκδηλώσεις για την κίνηση ενεργοποίησης του Εμπρός. Το καθημερινό τρέξιμο για την κάλυψη όλων των πολιτιστικών εκδηλώσεων και φορέων μερικές φορές αδικεί ορισμένα γεγονότα και την σπουδαιότητά τους και τώρα που ενδιαφερθήκαμε να συνδράμουμε την κατάσταση στο Εμπρός από κοντά, φτάσαμε μάλλον αργά. ή ποτέ δεν είναι αργά; Ένα κτίριο του πολιτισμού βασανίζεται και με την καταπράυνση του βασανισμού του καταπραΰνονται και οι δικές μας ψυχές. Με την ανατρεπτική και μη συμβιβασμένη στάση η επίσκεψή μας την μέρα που για άλλη μια φορά αποτυχημένα ή με αγώνα αντίστασης τιτάνιο πετυχημένα η εξουσία θα κλείσει τελικά το Εμπρός, πιστεύαμε, ελπίζαμε ότι θα  είναι άλλη μια μέρα θετικής ενέργειας, άλλη μια μέρα αντίστασης, άλλη μια μέρα τόνωσης της ατομικής και συλλογικής επαναστατικότητας, άλλη μια μέρα κουράγιου και ελπίδας για κάτι καλύτερο στο άμεσο μέλλον. Αντί για αυτό γυρίσαμε με κατεβασμένα μούτρα, με δυσφορία και απογοήτευση. Γ.Κ.

για να πληροφορηθείτε τι διημείφθη στις 27.11.2012 έξω από το ΕΜΠΡΟΣ και μέσα σε αυτό σας παραπέμπουμε στο δημοσίευμα της ΑΥΓΗΣ

Κακουριώτης Σ.
Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/11/2012

Συνοδεία αστυνομικής δύναμης, υπάλληλοι του υπουργείου Οικονομικών έδωσαν χθες στις 11.30 το πρωί ένα (προσωρινό;) τέλος στο πρωτόγνωρο καλλιτεχνικό και πολιτιστικό πείραμα που εδώ και ένα χρόνο λειτουργούσε στον κατηλειμμένο χώρο του ιστορικού θεάτρου «Εμπρός».

Έχοντας στο χέρι τη δικαστική απόφαση που απέρριπτε τη σχετική αίτηση ανακοπής, απαίτησαν και έλαβαν τα κλειδιά του θεάτρου στο όνομα της ΕΤΑΔ, απαιτώντας από τους συγκεντρωμένους που πραγματοποιούσαν συνέλευση μέσα στο θέατρο να πάρουν τα πράγματά τους και να αποχωρήσουν.

Χαρακτηριστικό της σπουδής την οποία επέδειξαν οι υπάλληλοι του υπουργείου για να «ανακαταλάβουν» τον χώρο, προκειμένου να παραδοθεί προς «αξιοποίηση», είναι ότι αρνήθηκαν ουσιαστικά να δώσουν μια μικρή χρονική προθεσμία, όπως ζητήθηκε από τον παρόντα δημοτικό σύμβουλο Αθήνας Πέτρο Παπακωνσταντίνου, προκειμένου να ολοκληρωθούν οι διαβουλεύσεις που είχε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΤΑΔ ο δήμαρχος Γ. Καμίνης και η πρόεδρος του Πολιτισμικού Οργανισμού του δήμου Νέλλη Παπαχελά.

Οι υπάλληλοι του υπουργείου αποχώρησαν αφού άλλαξαν τις κλειδαριές του οικήματος, ενώ μέσα στον χώρο έμειναν… κλειδωμένα τα σκηνικά και τα κοστούμια των ηθοποιών των ομάδων Nova Melancholia και MAG, που χθες το βράδυ ήταν προγραμματισμένο να παρουσιάσουν τη θεατρική περφόρμανς Οι κότες και οι ψύλλοι…

Οι καλλιτέχνες αλλά και οι κάτοικοι της γειτονιάς που συγκροτούν την «Κοινότητα Εμπρός», διατηρώντας τη συλλογικότητα που κατέκτησαν μέσα στον ένα χρόνο της επανενεργοποίησης του χώρου, καλούν σήμερα το απόγευμα στις 6 μ.μ. σε συνέλευση στον χώρο, προκειμένου να εκτιμήσουν την κατάσταση και να προσδιορίσουν τις επόμενες κινήσεις τους.

Υπενθυμίζεται ότι το πρωτόγνωρο αυτό πολιτισμικό και κοινωνικό πείραμα συγκέντρωσε τη συμπαράσταση περισσοτέρων των 2.000 καλλιτεχνών και διανοουμένων που υπέγραψαν τη σχετική διακήρυξη, αλλά και θεσμικών φορέων, όπως το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας, σωματεία εργαζομένων στον καλλιτεχνικό χώρο, πανεπιστημιακών τμημάτων κ.ά. Απέναντι σε αυτό το κίνημα συμπαράστασης, που απαιτεί τη συνέχιση της λειτουργίας του «Εμπρός» ως χώρου αυτοδιαχειριζόμενης, μη εμπορευματικής παραγωγής καλλιτεχνικών δράσεων, οι μόνοι που παραμένουν παγερά αδιάφοροι είναι οι κρατικές υπηρεσίες και μάλιστα οι πλέον αρμόδιες, του υπουργείου Πολιτισμού, που οχυρώνονται πίσω από την εφαρμογή της «νομιμότητας»… Φαίνεται πως η (εμπορική) «αξιοποίηση» έχει πολύ μεγαλύτερο βάρος από ένα κύτταρο δημιουργίας σε μία από τις πλέον υποβαθμισμένες γειτονιές του ιστορικού κέντρου της πόλης…

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.